Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Întrebări frecvente

1. Nu pot accesa site-ul www.ecomunitate.ro. Ce pot face?

Această problemă se datorează cel mai probabil unor probleme ale furnizorului de Internet. Verificaţi conexiunea la Internet şi reîncercaţi peste câteva minute.

2. Ce este portalul eComunitate?

Portalul eComunitate reprezintă o colecţie complexă de site-uri web, care oferă o gamă largă de informaţii şi servicii online. Accesând funcţiile acestui portal, utilizatorii beneficiază de acces larg la informaţie structurată, au la dispoziţie motoare proprii de căutare avansată şi au posibilitatea de a interacţiona, prin intermediul acestei interfeţe, cu alte comunităţi, cu reprezentanţii autorităţilor, cu administratorii Portalului etc.

3.Ce reprezintă secţiunea General a portalului?

Această secţiune oferă informaţii detaliate despre proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere, despre echipa participantă, despre evenimentele asociate acestui program, precum şi alte informaţii relevante pe acest subiect.

4. Ce reprezintă secţiunea Comunităţi a portalului?

În această secţiune este prezentată lista comunităţilor înscrise în program. Au fost selectate 255 de comunităţi defavorizate sub aspectul accesului la informaţie. Fiecare din aceste comunităţi este însoţită de o scurtă prezentare. Sunt, de asemenea, disponibile, în această secţiune, o serie de informaţii privind istoricul, cultura, educaţia, resursele naturale, firmele şi oportunităţile de afaceri existente la nivel local.

5. Ce reprezintă secţiunea Educaţie a portalului?

Secţiunea cuprinde atât documentaţie specifică domeniului educaţional, cât şi o serie de resurse şi instrumente online menite să îi asiste pe profesori si elevi în aplicarea, respectiv asimilarea practicilor educaţionale moderne.

6. Ce reprezintă secţiunea Business a portalului?

Această secţiune oferă informaţii despre particularităţile mediului de afaceri românesc. Aici sunt găzduite informaţii privind instrumentele şi practicile uzuale de afaceri: cum se înfiinţează o firmă, care sunt taxele şi impozitele locale datorate de întreprinzători, serviciile şi facilităţile oferite de către stat etc. Tot aici se regăsesc instrumente moderne de promovare a companiilor, a produselor şi serviciilor, precum şi o platformă de anunţare a locurilor de muncă vacante.

7. Ce reprezintă secţiunea Administraţie a portalului?

Această secţiune reuneşte informaţii legislative, ştiri de interes, programe de dezvoltare şi oportunităţi de finanţare, studii, rapoarte, articole, noutăţi şi diverse resurse online selectate din zona administrativă.

8. Ce reprezintă secţiunea Cultură a portalului?

Această secţiune este dedicată informaţiilor din domeniul cultural, aici putând fi consultate resurse eterogene privind instituţiile de cultură, personalităţile locale, programele culturale desfăşurate la nivelul comunităţilor, precum şi o serie întreagă de resurse disponibile online.

9. Ce este blogul?

Blogul reprezintă un site web cu următoarele particularităţi: articolele postate (posturi) apar pe site în ordine invers cronologică (cel mai nou articol apare primul în partea superioară a paginii); însemnările sunt datate, existând posibilitatea de a le consulta în mod repetat; se pot adăuga comentarii la fiecare însemnare.

10. Cum pot posta un articol sau un comentariu pe blog?

Pentru a posta un articol pe blog trebuie să avem cont în aplicatie. Pentru informaţii despre crearea unui cont, consultaţi secţiunea Creare cont. După ce se realizează autentificarea în aplicaţie, se accesează secţiunea de blog şi se apasă butonul "Adaugă articol". În meniul respectiv, trebuie completate câmpurile obligatorii. Câmpul "Titlu" reprezintă numele efectiv pe care îl va avea blogul, iar câmpul "Categorie" reprezintă secţiunea portalului pe care dorim sa postăm (blog general, educaţie, cultură, administraţie). După completarea câmpului text, se va apăsa butonul "Adaugă".

11. De ce nu apare comentariul pe blog imediat după postare?

Comentariile introduse sunt supuse unui proces de validare, în urma căruia aceste posturi sunt aprobate sau rejectate de către administratorul aplicaţiei. După încheierea procesului de validare, posturile vor deveni vizibile în portal.

12. Ce este secţiunea wiki?

Secţiunea wiki reprezintă un instrument web de tip colaborativ. La baza aceastei aplicaţii se află o enciclopedie online de termeni. Orice utilizator are dreptul să vizualizeze această enciclopedie. Utilizatorii înregistraţi pot adăuga termeni noi, pot posta descrieri detaliate ale termenilor respectivi, şi, în plus, pot modifica definiţiile şi descrierile deja existente. Modificările propuse sunt supuse validării de către administratorul portalului.

13. Cum modific o definiţie wiki?

Pentru a modifica o definitie wiki, se va intra pe definiţia dorită şi se va apasa butonul "editează această secţiune", pentru a realiza editarea unei definiţii existente. Butonul "adaugă o secţiune nouă va fi folosit pentru crearea unei noi secţiuni de informaţii în cadrul definiţiei curente. Pentru a adăuga un subcapitol unui capitol deja existent se va trece la câmpul "Capitole" numele capitolului dorit.

14. Cum adaug o definiţie wiki?

Pentru a adăuga o definiţie wiki se va apăsa butonul "adaugă definiţie nouă" existent în pagina principală a wiki în meniul din partea dreaptă.

15. Am adăugat o definiţie wiki. De ce nu e vizibilă în portal?

Toate modificările operate la secţiunea wiki sunt supuse unui proces de validare. Dacă au fost validate, acestea devin vizibile în portal, dacă au fost rejectate, acestea vor fi şterse automat de sistem.

16. Ce este forumul?

Forumul reprezintă un instrument web de tip colaborativ. Folosind această aplicaţie, utilizatorii se pot alătura comunităţii online a participanţilor la forum, pot schimba păreri, pot aborda subiecte actuale, se pot lansa în dezbateri pe diferite teme de interes. Discuţiile se poartă sub formă de commenturi succesive pe baza unei teme stabilite anterior.

17. Cum postez pe forum?

Pentru a posta un subiect pe forum se va apăsa butonul "Subiect nou" se va adauga conţinutul dorit si se va apăsa butonul "Adaugă".

18. Am postat un comentariu pe forum. De ce nu e vizibil în portal?

Orice comentariu adăugat pe forum este supus validării. Apariţia comentariului pe forum nu este instantanee. Comentariile care nu respectă regulamentul de funcţionare a forumului sunt rejectate. Dacă un comentariu nu apare pe forum, el fie a fost rejectat, fie se află în proces de validare.

19. Ce reprezintă secţiunea RSS?

În sectiunea RSS se regăsesc legături către ştiri de interes din aria de acoperire tematică a portalului. RSS-ul oferă conţinut web şi sinteze de conţinut web trimiţând utilizatorii către cuprinsul integral al anunţului şi către sursa iniţială.

20. Ce reprezintă secţiunea Instruire?

Această secţiune a portalului oferă informaţii generale despre domeniul utilizării calculatorului şi a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) cu aplicare în şcoală şi afaceri. Aici se gasesc detalii privind stagiile de instruire derulate sub coordonarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în perioada 15 martie - 15 iunie 2009.

21. Cum se accesează varianta în limba engleză a portalului?

Pentru a schimba limba de vizualizare a portalului se apasă butonul din colţul din dreapta sus al ecranului "RO", respectiv "EN".

22. Cum îmi creez un cont de utilizator în portal?

Pentru a realiza înregistrarea unui utilizator în cadrul portalului se va apăsa butonul "Înregistrează". După ce se completează câmpurile indicate, se apasă butonul "Înregistrare". Dacă toate câmpurile au fost completate corect, va apărea un mesaj de succes. Autentificarea în aplicaţie nu va fi posibilă până când contul nu va fi validat de către un administrator. Validarea se va face in maxim 12 ore. Utilizatorul va fi notificat pe email dacă a fost acceptat sau refuzat.

23. Cum ies din cont când plec de la calculator?

Pentru a realiza log-out din contul de utilizator se va apăsa butonul "Ieşire" existent în partea dreaptă sus a ecranului, imediat sub numele utilizatorului curent.

24. Ce înseamnă tipurile de utilizatori?

Tipurile de utilizator definesc clasele de useri posibil de activat în portal. Fiecărei categorii de utilizatori îi sunt asociate anumite drepturi în cadrul portalului. Cel mai uzual tip de cont este acela de utilizator individual. La acesta se adaugă conturile de tip business, educaţie, administraţie locală şi bibliotecă, în funcţie de categoria din care face parte cel care doreste să se înregistreze.

25. M-am înregistrat, dar nu pot intra în cont. Ce fac?

Această problemă apare din cauza faptului că, cel mai probabil, contul nu a fost încă procesat de către administrator în vederea validării. De asemenea, este recomandabil să verificaţi emailul pentru a vedea daca nu s-a primit un email despre refuzarea contului.

26. Am uitat parola. Cum o recuperez?

În cazul în care aţi uitat parola, accesaţi secţiunea "Autentificare", apoi apăsaţi butonul "Ai uitat parola". În meniul afişat se introduc fie numele utilizatorului, fie adresa de email pe care a fost efectuată înregistrarea. Utilizatorul va primi parola pe email.

27. Cum îmi schimb parola?

Din modulul "Contul meu" se intră în secţiunea "Modifică cont" şi se apasă butonul "Schimbare parolă". Aici se introduce noua parolă dorită.

28. Cum îmi modific contul?

Din modulul "Contul meu" se intră în secţiunea "Modifică cont", unde se operează modificările dorite.

29. De ce să îmi postez CV-ul în portal?

Vă puteţi adăuga CV-ul în portal pentru a-l face vizibil companiilor înregistrate. Astfel veţi putea fi contactat de angajatori în vederea ocupării unui loc de muncă.

30. Cum caut un job?

Pentru a căuta un job, se intră în meniul "Contul meu", la secţiunea "Caută un job".

31. Unde pot găsi ştiri în portal?

Portalul furnizează un inventar întreg de ştiri, asociate fiecărei secţiuni. Acestea sunt afişate în pagină în ordine invers cronologică (cele mai noi sunt afişate primele în listă). Există opţiunea de vizualizare a mai multe ştiri, caz în care acestea vor fi afişate într-o pagină distinctă.

32. Cum găsesc o şcoală înregistrată cu site în portal?

Din secţiunea Comunităţi, daţi click pe comunitatea care vă interesează, apoi accesaţi secţiunea Educaţie din cadrul comunităţii respective. În pagina care se deschide veţi găsi Listă şcoli, unde figurează toate şcolile înregistrate cu site în portal.

SqlException : Failed to initialize the Common Language Runtime (CLR) v2.0.50727 due to memory pressure. Please restart SQL server in Address Windowing Extensions (AWE) mode to use CLR integration features.