Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Un buget pentru Europa 2020

Data: 18.11.2013, Autor: Menyhart.Istvan, Categorie: Diverse comentarii: 0

La sfârşitul lunii trecute managerul RECL Sangeorgiu de Pădure a participat la adunarea generală anuală a centrelor de informare Europe Direct din Europa.

Adunarea generală anuală a avut loc la Sofia şi a durat trei zile. Au fost abordate mai multe subiecte de interes pentru politicile Uniunii Europene, totuşi două subiecte au fost evidenţiate  având în vedere actualitatea lor: alegerile pentru Parlamentul European ce vor avea loc în luna mai al anului următor şi cadrul financiar multianual 2014-2020 pentru bugetul Uniunii Europene.

În timp ce campania pentru alegerile europarlamentare încă nu a intrat cu forţă „campania” pentru cadrul financiar multianual 2014-2020 a început de mult.

Deoarece despre bugetul Uniunii Europene circulă foarte multe mituri atât despre modul de elaborare  precum şi despre conţinutul acestuia, de aceea este bine ca dincolo de numere, formule, linii bugetare câteva aspecte să fie prezentate despre acest buget.

 

Cadrul financiar multianual (CFM) este un plan pe termen lung pentru bugetul UE.

La 29 iunie 2011, Comisia Europeană a prezentat propunerea sa pentru bugetul multianual pentru perioada 2014-2020, care răspunde „preocupărilor de astăzi și necesităţilor de mâine”. Propunerea " Un buget pentru Europa 2020 " se axează pe finanţarea prioritară la nivelul UE al activităţilor care îşi propun să ajute Europa să se redreseze după criză și să ofere sursă de investiţii pentru oamenii de ştiinţă, studenţi, oraşe şi regiuni, întreprinderi mici şi mijlocii şi altor beneficiari din UE.

La 8 februarie 2013, Consiliul European a discutat propunerea Comisiei și au convenit un plafon global de 959.988 miliarde de euro (în angajamente). Parlamentul European a stabilit poziţia sa în martie 2013. Liderii din Parlamentul European, Consiliul și Comisia au convenit asupra unui compromis la 27 iunie 2013.

Propunerea refăcută este acum în fața Parlamentului European şi al miniștriilor de finanțe europeni, care trebuie să aprobe înainte de a intra în vigoare.

    

Comunicarea beneficiilor fondurilor UE la nivel local, nu este întotdeauna uşor, motivul fiind, natura complexă a problemelor bugetare ale UE. Ca rezultat, o serie de mituri şi prejudecăţi în ceea ce priveşte cheltuielile UE s-au dezvoltat. Acestea includ convingerea că bugetul UE este enormă şi în continuă creştere, şi că o parte semnificativă din acest buget este cheltuit pe administrarea şi birocraţie. Alte concepţii greşite includ convingerea că deciziilor legate de buget sunt nedemocratice. Mulţi cetăţeni cred că bugetul nu contează, deoarece oricum cea mai mare parte din buget merge la fermieri. Există, de asemenea, un grad de neliniște asupra cadrului financiar multianual, care a fost caracterizat în unele mass-media naționale, ca un exemplu în calea UE spre o economie planificată centralizată.

 

Contrar acestor mituri, bugetul UE este relativ mic (150.9 miliarde EUR pentru anul 2013), reprezentând doar 1 % din produsul intern brut (PIB) al UE, faţă de bugetul unui stat membru  (în medie de 44 % din PIB naţional), iar din acest buget aproximativ 94%  este cheltuit în statele membre cu privire la politicile și programele care cetățenii beneficiază direct. Pentru a pune acest procent de 1% în evidenţă, un cetățean obișnuit al UE plătește 81 de cenţi  în medie pe zi, pentru a finanţa bugetul anual în 2013. De fapt bugetul UE este mai mică decât bugetul unui stat membru mijlocii, cum ar fi Austria sau Belgia .

Contrar credinţei populare, costurile administrative al UE reprezintă doar 6 % din bugetul UE. Aceasta include, de exemplu, salariile personalului, clădiri, infrastructură, tehnologia informației și securitate. Comisia a decis în 2012 să înghețe cheltuielile administrative.

În ceea ce priveşte mitul că deciziile legate de buget sunt nedemocratice trebuie ştiut că bugetul anual al UE este decis de politicieni aleși în Parlamentul European și în Consiliu, iar  Comisia propune doar bugetul. Mai mult, decizia privind noul cadru financiar multianual, care începe în 2014, a fost luată de către Consiliu, după obținerea aprobării Parlamentului European.

În ceea ce priveşte cota mai mare din buget al agriculturii, dacă în 1985 aproximativ 70 % din bugetul UE a fost alocat agriculturii, în 2011 ajutoarele directe pentru agricultori sau ridicat la doar 30 % din buget, iar cheltuielile de dezvoltare rurală la 11 %. Această traiectorie descendentă continuă. De fapt, fermierul din UE primește acum un sprijin public mai puțin de jumătate din ceea ce primește  în mede un fermier american. Dar de ce agricultura continuă să ia o astfel de cotă relativ mare? Motivul este destul de simplu. Agricultura este singura politică aproape în întregime finanțată de la bugetul UE; iar cheltuielile Europeane au înlocuit în mare măsură cheltuielile naționale.

Şomajul în rândul tinerilor a atins cote alarmante, de accea în viitorul buget al Uniunii Europene vor fi alocaţi mai mulţi bani (contrar altor programe) pentru programele destinate tinerilor.

 

Număr voturi:

1

Votează:

Comentarii

Momentan nu sunt comentarii inregistrate.

Jurilovca46

Comuna Jurilovca este situată în partea de centru sud a judeţului Tulcea, pe malul lacului Razelm. Suprafaţa administrativă a comunei este de 29987,09ha. Satele componente ale comunei sunt: Jurilovca - reşedinţa de comună, Vişina -situat la 1 km faţă de reşedinţa de comună, Sălcioara - situat la 5 km faţă de reşedinţa de comună.citeşte tot textul

poza