Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Paşii de urmat pentru infiinţarea unei firme

Această secţiune oferă o colecţie de informaţii utile privind abordarea constructivă a unui business. Consultând sfaturile şi recomandările sintetizate aici, întreprinzătorii pot dobândi un nivel de cunoştinţe de afaceri satisfăcător, scutind astfel timp preţios de analiză şi documentare.

Etapele iniţierii unei afaceri sunt, de regulă, următoarele:

Proceduri preliminare înfiinţării firmei

  • Pregătirea documentaţiei;
  • Procedura de înregistrare la Registrul Comerţului;
  • Autorizarea funcţionării firmei.

Alegerea formei juridice a societăţii

  • Tipul societăţii comerciale;
  • Motivaţia alegerii domeniului;
  • Contractul de societate;
  • Stabilirea activităţii principale şi a activităţilor secundare.

Analiza mediului de business în care va funcţiona întreprinderea

  • Mediul intern al afacerii;
  • Mediul economic local.

Analiza avantajelor şi dezavantajelor afacerii (SWOT)

  • Puncte tari;
  • Puncte slabe;
  • Oportunităţi;
  • Riscuri.

Strategia organizaţiei (firmei)

  • Misiunea firmei;
  • Obiectivul fundamental;
  • Opţiuni strategice (obiective specifice);
  • Resursele firmei (resurse umane, tehnico-materiale, financiare).

Politica firmei

  • Planificarea activităţii firmei pentru primul an de activitate (ansamblul obiectivelor operaţionale, volumul şi structura resurselor alocate, principalele acţiuni de realizat împreună cu responsabilii şi executanţii acestora cu precizarea termenelor de declanşare şi finalizare a lor)

Avantajul competitiv

  • Elementele referitoare la produsele şi serviciile proprii care relevă că acestea sunt superioare produselor şi serviciilor oferite de către concurenţă

Analiza financiara a firmei

  • Prospectarea veniturilor, cheltuielilor şi profitului noii firme.

Reguli de bază pentru setarea unei afaceri

  • Identifică motivaţia pentru care vrei să dezvolţi o afacere

O idee, oricât de inovatoare, nu e deajuns pentru a porni o afacere. De aceea antreprenorul are nevoie de o motivaţie clară pentru ceea ce doreşte să realizeze. Astfel, el nu riscă să pună în practică lucruri nerealizabile, va şti permanent care îi sunt opţiunile şi va putea acţiona în cunoştinţă de cauză.

Dorinţa de a câştiga bani

Cea mai importantă diferenţă între a lucra ca angajat şi a avea propria firmă se referă la bani. Cât de puternică este dorinţa ta de a câştiga mai mulţi bani?

Dorinţa de a deveni propriul tău şef

Dacă vrei să stai departe de obligaţiile de angajat, trebuie să ştii că a fi întreprinzător poate fi chiar mai solicitant decât statutul de salariat. Eşti pregătit să-ţi asumi ideile şi iniţiativele, fără să ai pe cine să arunci vina în caz de eşec?

Atracţia unui program de lucru flexibil

Ideea de antreprenor se asociază, de regulă, cu independenţa şi cu programul liber ales. Realitatea însă contrazice această prejudecată. Un întreprinzător munceşte în medie cu 50% mai mult decât un angajat full-time.

Dorinţa de a câştiga aprecierea celorlalţi

Cel care se lansează într-o afacere nu urmăreşte doar avantajul material. Acesta doreşte, cel puţin la fel de mult, să iasă din anonimatul de a fi un simplu angajat. Dacă vrei să te faci cunoscut şi apreciat pentru munca şi calităţile tale, va trebui să fii diferit de ceilalţi, să ai iniţiativă, iar antreprenoriatul îţi oferă această oportunitate.

  • Nu pleca la drum fără bani

Înainte de a demara o afacere, asigură-te că deţii capitalul de care ai nevoie. Firma nou creată trebuie să fie susţinută financiar cel puţin în primul an, când, teoretic, începe să producă ea însăşi. Subestimarea capitalului necesar te poate costa scump, putând chiar compromite afacerea.

  • Evaluează-ţi corect ideea de afacere

Orice idee de afacere poate fi câştigătoare, cu condiţia să fie evaluată şi implementată corect. Pentru aceasta, se impune cunoaşterea în profunzime a tuturor aspectelor afacerii:

  • ai o idee de afacere viabilă?
  • poate ea să genereze venituri?
  • există o echipă de specialişti pentru implementarea ideii?
  • există resursele necesare pentru materializarea proiectului?
  • există cerere de piaţă pentru produsul şi serviciile oferite?
  • care este concurenţa directă pe acest segment?
  • ce avantaj competiţional poate aduce noua firma în atenţia consumatorilor?
  • cum dai credibilitate business-ului?
  • Cântăreşte corect avantajele şi dezavantajele vieţii de întreprinzător

O afacere nouă implică bani, timp, energie şi multă dedicare. Reuşita business-ului depinde în bună măsură de disponibilitatea întreprinzătorului de a-şi organiza viaţa în acord cu intereresele sale de afaceri.

  • Întreprinzătorul ia singur deciziile

Ca angajat, drepturile tale sunt îngrădite. Altcineva gândeşte, vorbeşte şi acţionează în numele tău. Totuşi, ca angajat, nu ai aceeaşi responsabilitate, ca atunci cand conduci tu însuţi destinele unei afaceri.

  • Întreprinzătorul poate alege oamenii cu care să lucreze

Ca angajat, munceşti alături de oameni cu care, poate, nu ai nimic în comun. Ca antreprenor, poţi lucra cu profesionişti recrutaţi după criteriile tale. În plus, ai posibilitatea de a apela la ajutorul apropiaţilor, te poţi asocia cu cine consideri necesar şi îţi poţi impune punctul de vedere în cadrul echipei.

În concluzie, dacă doreşti să te auto-depăşeşti, să înveţi în fiecare zi ceva nou şi să răspunzi permanent la provocările concurenţei, este posibil să ai coordonatele unui om de afaceri de succes.

Grădiştea19

Comuna Grădiştea este compusă din 9 sate şi anume: Grădiştea, Valea-Grădiştei, Dobricea, Turburea, Străchineşti, Linia, Obislavu, Diaconeşti şi Ţuţuru. Comuna este străbătută de la nord la sud de râul Olteţ, afluent de dreapta al râului Olt, pe o distanţă de 4 km, împărţind comuna în două.citeşte tot textul

poza