Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Mijloacele IT&C, principalele arme ale câștigătorilor competiției eAntreprenor 2012 pentru revigorarea mediului de afaceri local

01.11.2012

Aflată la cea de-a doua ediție, competiția de business eAntreprenor și-a propus și în acest an să identifice printre micii întreprinzatori din mediul rural cele mai bune 6 planuri de afaceri realizate împreună cu managerii RECL locali. Aceste planuri urmează a fi finanțate și asistate spre implementare pe o perioada de 3 luni, până la finalul anului 2012, astfel încât să fie urmărite toate activitățile și obiectivele identificate de către antreprenori.

Produse de artizanat care vor intra
în magazinul virtual creat la Sângeorgiu de Pădure

Competiția eAntreprenor, parte a proiectului “Economia Bazată pe Cunoaştere” (EBC), este o competiţie iniţiată și finanțată de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI). Competiţia se adresează antreprenorilor locali din cele 229 de localităţi participante la acest program şi şi-a propus să devină un veritabil concurs adresat mediului de business local, participanţii fiind încurajaţi să dezvolte activități inovative prin care propriile lor afaceri, dar și mediul de afaceri local pot deveni mai competitive prin utilizarea resurselor TIC.

În acest an, în competiţie s-au înscris 20 de echipe din 16 de comunităţi (Arbore, Bălan, Băneasa, Belin, Corabia, Dărmaneşti, Hangu, Jurilovca, Licurici, Luduș, Luncavița, Perişor, Sângeorgiu de Pădure, Șaru Dornei, Târgu Lăpuș, Zlatna), care au încărcat materialele pentru toate activităţile şi au fost eligibile pentru evaluare.

Practic, au fost create echipe mixte, formate din maxim trei antreprenori şi un coordonator de echipă, care au prezentat un plan de afaceri sustenabil, cu rezultate şi beneficii concrete pentru micii antreprenori din comunităţile EBC, precum şi pe generarea de profit şi atragerea de fonduri în comunitate.
Criteriile care au stat la baza evaluării planurilor de afaceri au avut în vedere obiectul de activitate al antreprenorului, modul de programare al activităţilor, veridicitatea planului de afaceri, precum și strategia de atingere a obiectivelor pe termen scurt și relevanţa indicatorilor stabiliţi.

“Proiectul EBC, prin lansarea competiției eAntreprenor, susține inițiativele care promovează exemplele de bună practică ale întreprinzătorilor locali. Obiectivele competiției eAntreprenor au urmărit crearea, sprijinirea, consolidarea şi promovarea unei culturi antreprenoriale la nivel rural si mic urban, mizând pe avantajul competitiv pe care alinierea la noile tendințe de asimilare a IT&C îl furnizează”, a declarat Diana Voicu, directorul Unităţii de Management a Proiectului, MCSI.

Cele șase echipe câștigătoare sunt (în ordinea punctajului acumulat): Sângeorgiu de Pădure, jud. Mureș – cu planul de afaceri ”eMagazin de artizanat” (92 de puncte), Licurici, Gorj – cu ”Albinuța” (87 puncte), Arbore, Suceava – cu ”IT Trans Academy” (83 puncte), Luncavița, Tulcea – cu ”Business Consulting UE” (80 puncte), Șarul Dornei, Suceava – cu ”Promovare prin IT” (75 puncte) și Bălan, Harghita – cu ”Tradiție promovată IT” (72 puncte).

Sângeorgiu de Pădure - o continuare a colaborării dintre centrul PAPI şi întreprinzătorii din zonă

Pentru echipa care a reușit să acumuleze cel mai mare punctaj, totul a început în anul 2010, când la Sângeorgiu de Pădure a fost realizat un plan de sustenabilitate pentru Rețeaua Electronică a Comunității Locale (RECL) destinat următorilor trei ani, în care a fost analizată atât situaţia socio-economică a localităţii, cât şi cea a microregiunii.

„Cu acest prilej am avut ocazia să cunosc aprofundat problemele cu care se confruntă meşteşugarii din zonă”, a explicat Istvan Menyhart, managerul RECL Sângeorgiu de Pădure. Acesta a discutat cu producătorii, dar şi cu comercianţii și a constatat că în perioada verii, comercianţii vând fără probleme produse de artizanat, direct din faţa casei. Dar, în restul anului, vânzările stagnează. De aceea, în minte i-a încolţit ideea unui plan de afaceri sustenabil, prin care vânzarea de obiecte de artizanat să se poată desfășura în tot timpul anului. „Cei ce produc, vând ocazional, dar un magazin online funcţionează practic tot timpul”, spune Istvan Menyhart. El nu se pricepe însă la comerţ, aşa că a căutat o firmă specializată în acest domeniu. „În zona noastră nu sunt prea multe firme, aşa că m-am asociat cu SC Nodec SRL și ne-am gândit la un plan de afaceri comun”, spune Istvan Menyhart.

Cei doi antreprenori s-au înscris pe un site specializat în consultanţă pentru afaceri online şi au testat funcţionarea unui asemenea magazin, apoi au decis ca magazinul on-line să beneficieze de un meniu în limbile română, maghiară şi engleză. Au contactat producători, au făcut calcule de costuri şi au discutat cu firme de curierat care să transporte produsele la cumpărători. „Nu este uşor, dar este o afacere care merită încercată”, a concluzionat Istvan Menyhart. „Planul nostru de afaceri va asigura o piaţă de desfacere neîngrădită pentru meşteşugarii din microregiune, contribuind astfel la creşterea veniturilor lor, precum şi la creşterea veniturilor firmelor din echipa eMagazin”, a conchis şi Mihai Kocsis.

Licurici – un proiect dedicat apicultorilor


Stupii de la Licurici

Tot pentru un magazin online a optat și echipa din Licurici, județul Gorj, însă nu pentru meșteșugari, ci pentru apicultori.
Cum comuna Licurici se remarcă prin mierea de albine produsă în această zonă, trei apicultori din localitate, alături de managerul RECL din localitate au întocmit un plan pentru construcţia unui site specializat, cu ajutorul căruia să-şi poată promova şi comercializa produsele apicole.

Toţi trei - Ionuţ Daniel Cojocaru, Doru Lăutaru Burlan, şi Iulian Gheorghe Mutulescu, sunt vechi colaboratori ai PAPI Licurici şi toţi sunt stupari, aflați la a doua generaţie de apicultori. Conform planului de afaceri, pentru a-și putea promova şi comercializa produsele apicole (miere, propolis, polen și ceară), pe lângă construcția și administrarea noului website, întreprinzătorii respectivi își vor achiziţiona câte un laptop, o cameră foto digitală şi o imprimantă color. „Vom utiliza tehnologii moderne în vederea consultării pieţii on-line şi a creşterii vânzărilor pe piaţă”, a explicat Elena Dobromir, managerul RECL Licurici.

Arbore – un proiect al cărui cuvânt de ordine este eficientizarea

Echipa din Arbore, județul Suceava, a reușit să acumuleze 83 de puncte cu planul de afaceri „IT Trans Academy” întocmit de trei firme locale de transport internaţional.

Astfel, Ionuţ Daniel Manoilă de la SC Grigman SRL, Teodor Vasile Vântu de la SC Teo&Geo SRL şi Vasile Sturzu de la SC Emyflor Trans SRL, împreună cu Valentin Iulian Ursan, managerul RECL au conceput un plan de afaceri care include soluţii IT pentru dezvoltarea activităţii lor. Cele trei firme vor avea conturi pe „Bursa transporturilor” pentru a beneficia de curse favorabile pentru firme, vor posta anunţuri cu locaţiile unde nu au găsit curse retur pentru TIR-uri, astfel încât toate camioanele să funcţioneze în flux continuu.
De asemenea, vor putea achiziţiona on-line piese de schimb, asigurări, dar vor putea şi să-şi monitorizeze în permanenţă şoferii. Toate aceste acțiuni vor avea ca rezultat comun o eficientizare a activității firmelor, lucru ce va putea conduce la dezvoltarea companiilor și la crearea a noi locuri de muncă pentru localnici.

Luncavița – un plan de afaceri menit să readucă două firme locale pe drumul succesului


Sesiune de lucru la Luncavița

În schimb, la Luncavița, s-au asociat doi antreprenori locali provenind din domenii de activitate complet diferite: Gabriel Ionașcu, ce deţine o firmă de producție, SC Ionaşcu&CO Gabi SRL, și Răzvan Bumbar, proprietarul firmei de consultanţă S.C. Crapina S.R.L. Planul de afaceri, care a obținut 80 de puncte a fost conceput de managerul RECL, Marian Ilie. ”Echipa se numeşte Business Consulting Luncaviţa şi este formată din cei doi antreprenori locali. Unul are profil pe construcţie mobilier şi croitorie, iar celălalt e un tânăr absolvent care şi-a deschis o firmă de consultanţă. Acesta din urmă are deja câteva proiecte depuse care au primit finanţare europeană. Antreprenorul care se ocupă de mobilier şi croitorie a început să-şi piardă din clienţi odată cu apariţia altor competitori pe piaţa căreia se adresează firma sa, iar noi încercăm să îi revigorăm cumva domeniul de activitate cu ajutorul firmei de management. Aceasta îi va face un plan de afaceri actualizat la ceea ce se cere pe piață în acest moment şi îl va consilia timp de un an de zile pas cu pas în respectarea acestuia”, a explicat managerul RECL Marian Ilie.

Pentru aceasta, în planul de afaceri s-a prevăzut dotarea firmei de consultanţă cu echipamante IT fiindcă suferă foarte mult la acest capitol, dar și firma consiliată își va achiziţiona utilaje noi pentru ca şi calitatea produselor sale să crească.

Șaru Dornei – idei pentru promovarea întregii comunități


Produsele hand made de la Șarul Dornei

Echipa din Șarul Dornei, județul Suceava, a mers ceva mai departe și a propus un plan de afaceri pentru promovarea întregii comune. Evident, tot internetul va sta la baza acestei promovări, iar cele care vor reprezenta cu cinste comuna în spațiul virtual sunt Elena Hunea, o talentată producătoare de obiecte hand-made, şi Daniela Floarea Ţarcă, proprietara unei pensiuni situate la poalele Munţilor Călimani.

Ideea proiectului „Promovare prin IT”, care a acumulat 75 de puncte, a avut-o managerul RECL Şaru-Dornei, Ana Maria Palma. Aceasta le cunoştea pe cele două întreprinzătoare şi s-a gândit că, prin realizarea unui site de promovare, prin deschiderea conturilor de facebook şi prin redactare de pliante, comuna Şaru Dornei va deveni mult mai cunoscută, atât prin ceea ce privește îndemânarea și talentul locuitorilor de aici, cât și prin peisajele de vis de aici. Mai ales că este vorba despre obiecte hand-made (cercei, inele, coliere, brăţări, broşe, tablouri, rame foto, păpuşi şi multe altele) a căror faimă a depăşit de mult timp graniţele comunei, și despre Pensiunea Poarta Călimani, situată în vechea căldare vulcanică a unui crater uriaş format acum cinci milioane de ani.

Bălan – promovare online, dar și organizare de târguri periodice

La Bălan, județul Harghita, echipa este formată din Gheorghe Iojiban, managerul RECLBălan, și Robert Kovacs, un întreprinzător local, cei doi urmând să promoveze zona şi specificul ei prin intermediul mijloacelor IT: vor crea un site, vor organiza târguri specializate şi vor putea produce obiecte personalizate. ”Planul nostru a pornit în primul rând de la competenţele noastre personale: tehnică IT în ceea ce mă priveşte şi expertiza în economie socială, dezvoltare comunitară şi organizare de evenimente a domnului Kovacs”, a explicat Gheorghe Iojiban, manager RECL Bălan.

Cei doi au studiat activităţile din zonă şi au decis ca planul lor de afaceri să se bazeze pe promovarea produselor tradiţionale și a micilor întreprinzători din Bălan. Printre aceştia se numără producătorii de produse tradiţionale, ciuperci, fructe de pădure, miere de albine, produse lactate cât şi agenţi economici a căror activitate se desfăşoară în domeniul turistic, spaţii de cazare, restaurante. „În calitatea de promotori privaţi ai întreprinzătorilor din comunitate, vom organiza periodic târguri ale producătorilor şi prestatorilor de servicii, îi vom promova online cu ajutorul site-ului special creat în cadrul proiectului și le vom intermedia accesul clienţilor”, a declarat Robert Kovacs.

Ce urmează?

Proiectul EBC va susţine finanțarea activităților antreprenorilor în realizarea obiectivelor specificate în cadrul planului de afaceri câștigător. În plus, toate echipele câștigătoare vor fi asistate spre implementarea planurilor de afaceri propuse pe o perioada de 3 luni, până la finalul anului 2012, astfel încât să fie urmărite toate activitățile și obiectivele identificate de către antreprenori.
Mai multe detalii despre această competiție, precum și lista completă celorlalți participanți care au intrat în competiție,pot fi obţinute accesând site-ul ecomunitate.ro/ sectiunea Business.

Articole similare:

Oameni de afaceri în concursul eAntreprenor, cu ajutorul RECL Sângeorgiu de Pădure

Un fermier IT-ist în concursul eAntreprenor

Femeile de afaceri din Saschiz, în competiţia eAntreprenor

Voturi: 1

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Ştefăneşti4

Actuala comună Ştefăneşti, judeţul Vâlcea, este una dintre cele cinci localităţi cu acest nume din România (Argeş, Constanţa, Iaşi, Ilfov şi Vâlcea). Plasată într-un cadru geografic extrem de favorabil agriculturii, cu soluri fertile, reţea hidrografică bogată, o climă temperată fără excese deosebite, cu dealuri însorite excelente pentru viticultură, cu păduri de foioase şi conifere întinse, în vecinătatea bogatului în peşte râu Olt – teritoriul comunei Ştefăneşti a fost locuit din cele mai vechi timpuri de o populaţie stabilă.citeşte tot textul

poza