Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Eşti pregătit să devii antreprenor?

Pentru a transforma o idee de afaceri în succes este nevoie de abilitate, de creativitate şi de un management sănătos în urmărirea obiectivelor de afaceri. Antreprenoriatul este conceptul economic care reuneşte toate aceste componente. În plus, a fi antreprenor presupune să ai motivaţia şi capacitatea de a inova, de a produce valori noi şi de a aplica strategii de afaceri proprii.

Antreprenoriatul reuneşte categorii eterogene de oameni, din toate clasele sociale. Toţi aceşti întreprinzători au, însa, câteva caracteristici comune:

  • disponibilitatea de a-şi asuma riscuri;
  • dorinţa de a acţiona independent de un angajator;
  • puterea de a realiza mai multe task-uri simultan;
  • capacitatea de a face faţă unei alerte permanente;
  • abilităţi superioare de înţelegere, planificare şi execuţie;
  • capacitatea de a dezvolta relaţii de lucru cu colaboratori din diverse medii profesionale;
  • putere decizională şi discernământ în prioritizarea acţiunilor;
  • rezistenţa fizică şi psihică pentru a susţine un efort prelungit;
  • puterea de previziune, mobilitatea şi rezistenta la schimbare;

Ce trebuie să facă un antreprenor pentru a avea succes:

  • să creadă cu tărie în potenţialul afacerii sale;
  • să fie dispus să renunţe la avantajele statutului de angajat;
  • să aibă mare toleranţă la risc şi schimbări neprevazute;
  • să aibă cunostinţe elementare de management, marketing şi logistică;
  • să aibă capabilităţi de lider şi să fie un bun negociator;
  • să fie capabil să genereze idei care să ii asigure un avantaj competitiv faţă de concurenţă;
  • să aibă o viziune clară asupra business-ului şi capacitatea să o transmită şi oamenilor din echipă;
  • să dispună de mijloacele financiare pentru susţinerea noii afaceri;

Ce trebuie să facă un antreprenor pentru a se feri de eşec

  • să nu pornească la drum fără o planificare riguroasă a acţiunilor de întreprins;
  • să nu mizeze pe "norocul începătorului" pentru a compensa lipsa de experienţă în afaceri;
  • să nu contracteze datorii nejustificate în speranţa unui caştig imediat;
  • să nu investească într-o locaţie ineficientă;
  • să nu ignore realităţile pieţei şi avantajele concurenţei.

Mirajul unei afaceri pe cont propriu

Perspectiva demarării unei afaceri proprii este tentantă pentru mulţi întreprinzători. Dacă iniţiativa de business se dovedeşte un succes, întreprinzătorul va obţine avantaje financiare, prestigiu social, îşi va putea permite un program flexibil şi va deveni propriul său şef.

Ameninţările vieţii de întreprinzător

Dacă încă nu ai făcut primul pas în afaceri, dar îţi doreşti acest lucru, asigură-te că ai luat în calcul următoarele:

  • Insuficienta planificare a business-ului poate expune întreprinzatorul la mari dificultăţi. Omisiunea sau tratarea superficială a planificării poate conduce la proasta gestiune a afacerii sau la o creştere necontrolată a acesteia. Pe măsură ce firma se dezvoltă, se înmultesc şi problemele. Întreprinzătorii sunt tentaţi să crească rapid business-ul, fără a fi capabili, însă, să îl gestioneze. Fără planificare, această creştere poate fi dificilă, iar profiturile pot scădea dramatic. În lipsa planificării realiste, întreprinzătorul îşi supraevaluează şansele, ceea ce poate duce la compromiterea afacerii.
  • Ca antreprenor, stabilitatea ta financiară s-ar putea afla în pericol. Te vei supune la riscuri financiare, stres crescut, perioade de lucru prelungit, lipsa timpului liber;
  • Antreprenoriatul nu oferă garanţia succesului. Pentru a-ţi spori şansele de reuşită, vei avea nevoie de multă muncă şi vei fi expus la o serie de sacrificii în plan personal. Te vei înstrăina de prieteni, îţi vei neglija familia şi vei avea un singur obiectiv: susţinerea şi creşterea afacerii tale;
  • Deşi antreprenoriatul pare să fie cea mai sigură cale de a prospera într-o lume nesigură, totuşi, acesta se asociaza, de regulă, cu perioade alternante de progres şi regres financiar. Eşti pregătit să suporţi astfel de fluctuaţii?
  • Antreprenoriatul presupune interacţiunea cu categorii diverse de public (angajaţi, clienţi, furnizori, colaboratori etc.). Această manieră de a lucra reclamă o bună relaţionare socio-umana. Dacă nu deţii aceste atribute, este cazul să-ţi revizuieşti decizia de a demara o afacere.

Este antreprenoriatul pentru oricine?

Antreprenoriatul este o misiune dificilă chiar şi pentru un manager experimentat. Iniţiatorul unei afaceri este pus în situaţia de a gândi o strategie, de a pune în funcţiune mecanismele afacerii, dar, în acelaşi timp, el trebuie să aibă în vedere şi recrutarea de profesionişti pentru constituirea echipei.

Pentru a face faţă exigenţelor unui astfel de statut, antreprenorul trebuie să fie foarte ordonat, să aibă o gândire logică şi structurată, să poată lua decizii în condiţii de criză şi să aibă, totodată, o capacitate mare de distribuţie, analiză şi sinteză.

  • Antreprenorul trebuie să aibă viziunea de a proiecta o afacere durabilă şi curajul de a risca totul pentru reuşita acesteia.
  • Pentru concretizarea unei idei de afaceri, antreprenorul are nevoie de idei, experienţă, oameni potriviţi, şi, nu în ultimul rând, de bani pentru investiţia iniţială.

Greşeli tipice la demararea unei afaceri

  • Îţi supraevaluezi potenţialul de afaceri - Nu te lansa într-o afacere dacă nu deţii cunoştinţe temeinice în domeniul respectiv. Ideal este să demarezi o afacere în zona economică pe care o stăpâneşti cel mai bine, ca profesionist. Nu îţi supraaprecia calităţile, deoarece acest lucru se poate întoarce împotriva ta.
  • Nu cunoşti particularităţile pieţei - Încă de la startare, afacerea ta trebuie să se identifice cu o nevoie a pieţei. Găseşte avantajele competitive ale business-ului tău, identifică o nişă neacoperită de competitorii direcţi şi concentrează-te asupra ei.
  • Nu ai parteneri de încredere - Calitatea profesională şi umană a partenerilor şi colaboratorilor poate da măsura afacerii tale. Trebuie să ai discernământ în selectarea unor resurse verificate, de încredere, cu bune referinţe în piaţă.
  • Nu te implici în managementul afacerii - Nu oricine poate simţi pulsul unei afaceri. Pentru a fi un manager responsabil, trebuie să ai o viziune de ansamblu asupra business-ului şi să ştii în orice clipă în ce direcţie se îndreaptă afacerea pe care o gestionezi.
  • Nu cunoşti legislaţia - Pentru a te feri de probleme de ordin juridic, trebuie să fii la curent cu modificările legislative din zona ta de activitate. Ţine-ţi actele în ordine, respectă procedurile legale şi onorează-ţi obligaţiile fiscale.
  • Nu ştii să te promovezi - Creează-ţi o identitate pentru afacerea ta, astfel încât clienţii să te poată recunoaşte uşor. Este greu de crezut că poţi avea succes fără să te procupi de promovarea afacerii. Nu este obligatoriu să investeşti în campanii costisitoare. Este suficient să identifici câteva mijloace de a-ţi face cunoscută oferta în piaţă. Nu ignora avantajele promovării online.

SqlException : Failed to initialize the Common Language Runtime (CLR) v2.0.50727 due to memory pressure. Please restart SQL server in Address Windowing Extensions (AWE) mode to use CLR integration features.