Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Ediție jubiliară a Serbărilor Zăpezii, sprijinită de RECL Băișoara

23.03.2011
Comuna Băișoara, din județul Cluj, a găzduit în luna februarie o ediție de gală a Serbărilor Zăpezii, ce au loc în fiecare an în stațiunea Muntele Băișorii. Este vorba de ediția cu numărul 10, organizată de Palatul Copiilor din Cluj-Napoca, a cărei tabără din stațiune este conectată la internet cu ajutorul asistenței oferite de Rețeaua Electronică a Comunității Locale (RECL) din Băișoara.

La această manifestare au fost prezente peste 2.000 de persoane, dintre care 800 de copii. Dintre micuții participanți, aproximativ 400, care au reprezentat Palate ale Copiilor din 22 de județe, au rămas în Muntele Băișorii în intervalul 16 – 20 februarie. Ei au fost cazați atât în spațiile Palatului Copiilor din Cluj, care are o tabără în Muntele Băișorii, cât și în diferite cabane ori pensiuni. Dotările taberei școlare din Muntele Băișorii, destinată atât sporturilor de iarnă, cât și unor tabere de vară dedicate drumețiilor, competițiilor de zmeie ori tradițiilor populare, sunt la nivelul unui hotel de trei stele. Confortul taberei este sporit și de existența conexiunii la internet, realizată cu ajutorul personalului RECL din Băișoara. Misiunea pe care și-a asumat-o este de a se implica activ în asigurarea resurselor de comunicare reprezentante de Internet și de accesul la aplicații de tip Skype, email ori messenger, atât pentru tabăra școlară din stațiunea Muntele Băișorii, cât și pentru celelalte unități turistice din zonă.

Astfel, copiii și profesorii lor, care au participat la Serbările Zăpezii, au putut să comunice gratuit, cu ajutorul emailului, messenger-ului ori rețelelor de socializare, precum Twitter ori Facebook, atât impresiile, cât șI rezultatele obținute în competițiile organizate. De asemenea, toate aceste dotări au fost folosite și de jurnaliștii prezenți la fața locului, care au putut să trimită în redacții texte, materiale foto, audio și chiar video.

Planuri pentru dezvoltare turistică

Pe lângă o serie de concursuri dedicate copiilor, care s-au dovedit specialiști la schi, snowboard ori sanie, Serbările Zăpezii au adus șI un spectacol reușit, care a constat în defilarea schiorilor purtând torțe în mâini, un foc de tabără, un concert folcloric, prezentat de interpreta Maria Dan Golban, urmat de un concert country, susținut de trupa clujeană Desperado. ”A fost o ediție deosebită, care s-a desfășurat în bune condiții, iar copiii au fost mulțumiți. Practic, am atins niște standarde înalte, pe care dorim să le păstrăm de acum înainte”, a spus directorul Palatului Copiilor din Cluj, Valentin Cuibus.

La rândul lor, reprezentanții comunității locale spun că Serbările Zăpezii au crescut în calitate de la an la an, de aceea merită mai bine promovate. Ei se gândesc să creeze, cu ajutorul unor ONG-uri, albume turistice on-line și bloguri de prezentare a zonei turistice și a evenimentelor care sunt organizate în stațiune, în așa fel încât să vină și mai mulți turiști. Deja fundația finanțează un astfel de proiect în cadrul căruia vor fi fotografiate și promovate pe internet, pe site-ul Wold Vision, obiectivele turistice din Băișoara. Proiectul este sprijinit și de RECL Băișoara, care asigură accesul la rețeaua de fibră optică. Personalul RECL se va implica, totodată, și în identificarea și inventarierea obiectivelor turistice care vor fi imortalizate de fotografi profesioniști. Practic, personalul RECL va întocmi o listă cu monumentele și cu obiectivele turistice din comună. După ce acestea vor fi fotografiate, lista va fi disponibilă deopotrivă pe site-ul primăriei, dar și pe site-ul World Vision. Materialele vor fi încărcate de către fotografi și de către autorii textelor, individual. Monumentele și obiectivele vor fi identificate cu ajutorul direcțiilor de cultură și de turism din județ.

Promovarea ofertei

În România promovarea și publicitatea ofertei turistice rurale se face la nivel național prin Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC), care editează cataloage cu pensiunile turistice rurale, participă la târguri și expoziții interne și internaționale, organizează seminarii, workshop-uri, schimburi de experiență, asigură legătura cu presa și mass media, în general. Pe plan local, filialele ANTREC și asociațiile locale/familiale de turism își promovează oferta proprie prin prospecte, pliante, presa locală etc.

Turismul rural și agroturismul cunosc o amploare considerabilă în România, fiind o permanență în dezvoltarea socio economică a spațiului rural. Apar noi pensiuni turistice precum și alte spații de cazare familiale sau destinate circuitului turistic, înregistrându-se peste 3.000 de astfel de unități de cazare. De aceea, în condițiile unei concurențe sporite se impune o promovare mai eficientă a ofertei turistice din mediul rural, în paralel cu realizarea unor programe coerente de dezvoltare a turismului rural.

Acest fapt a fost conștientizat de personalul RECL din Băișoara si nu numai. De exemplu, și RECL Mărișel își propune atât promovarea în mass media a pensiunilor din zonă, cât și monitorizarea rezultatelor acțiunilor de acest tip. Deja PAPI Mărișel a devenit un adevărat centru de presă, punând la dispoziția jurnaliștilor toată infrastructura de care dispune, cu ocazia diferitelor manifestări care au loc în localitate.

Articole similare:

PAPI Mărişel devine și centru de presă

Bucovina se bazează pe centrele PAPI pentru o promovare unitară a turismului

Voturi: 0
Cuvinte cheie: BăișoaraMuntele Băișoriijud. ClujRECLresurse de comunicaretabără școlarăWorld Visionobiective turistice

Homocea88

Homocea e o comună ce are în componenţa sa trei sate: Homocea, Lespezi, Costişa, sate ce însumează o populaţie de 9.841 locuitori (2007).citeşte tot textul

poza