Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Distracţia premianţilor e-Vacanţă s-a sfârşit în lacrimi de bucurie

05.10.2009
Cei mai merituoşi concurenţi ai e-Vacanţă au primit ca recompensă o tabără în localitatea Poiana Pinului, judeţul Buzău. Atât copiii, cât şi profesorii lor îşi amintesc şi astăzi cu bucurie de ceea ce s-a întâmplat acolo, de prietenii pe care şi i-au făcut şi încearcă să scurteze distanţele comunicând cu aceştia prin intermediul Internetului. Toţi premianţii au răspuns cu seriozitate provocării reprezentate de cele 12 activităţi ale e-Vacanţă, petrecându-şi întreaga vacanţă la şcoală, într-un mod util, dar şi distractiv.

Premianţii competiţiei e-Vacanţă, care au câştigat o tabără la Poiana Pinului din judeţul Buzău, s-au reîntors în localităţile lor cu lacrimi în ochi.

« Au fost lacrimi de bucurie, care au ţinut de la urcarea în autocar şi până am ajuns acasă. Pentru unii dintre copii acest concurs a fost o experienţă pe care n-o vor uita niciodată, prima experienţă de acest fel. În tabăra de la Poiana Pinului au stabilit prietenii, s-au legat afectiv de copii din alte comunităţi şi acum ne roagă să ţinem legătura cu aceştia, să ne vizităm şi să facem activităţi comune»
Bianca Baciu, profesoară din Târgu Frumos
« A fost o experienţă de neuitat şi care ne-a motivat să mai participăm la astfel de concursuri »
Bianca Baciu, profesoară din Târgu Frumos
Tras cu arcul

Ce s-a întâmplat, de fapt, în tabăra premianţilor? –este întrebarea firească. Tot doamna Bianca Baciu ne explică: “Copiii nu s-au plictisit nicio clipă. Totul a fost organizat excelent, ne-a plăcut şi nouă, oamenilor mari, nu numai copiilor. Am avut activităţi sportive, am făcut echipe cu copii de la alte şcoli, am tras cu arcul, am avut jocuri cu lasere, am prezentat o piesă de teatru. Noi, de pildă, cu echipa noastră, am jucat piesa Veveriţele, am făcut prezentări ale zonei în care trăim, am realizat steagul şcolii. Fiecare echipă a compus o strofă din imnul taberei pe care copiii l-au cântat la festivitate şi la focul de tabără”. Doamna profesoară Maria Aurelia Nistor din localitatea Dărmăneşti ( Dâmboviţa) completează explicaţia colegei din Târgu Frumos: “Activităţile sportive ne-au ţinut pe toţi cu sufletul la gură, într-atât de incitante au fost. Am avut o echipă de instructori veniţi special de la Predeal, care ne-au asistat şi ne-au ajutat la activităţile de orientare montană, la tiroliană, la trasul cu arcul. De asemenea, ne-a plăcut foarte mult faptul că fiecare am conceput câte o piesă de teatru, de la scrierea scenariului până la punerea în scenă. Timpul petrecut acolo a fost foarte bine împărţit şi organizat”.

Tiroliană

 

Judit Păduraru, profesoara din localitatea Buhuşi ( Bacău), s-a aflat la Poiana Pinului împreună cu echipa câştigătoare a competiţiei e-Vacanţa 2009. “A fost foarte interesant ce ni s-a întâmplat acolo, aveam activităţi de la 10 la 12 şi de la 16 la 18. Copiii au făcut întreceri de ştafetă, au participat la concursuri de bicicletă, ne-am dat cu hamurile pe “Podul Indian”, adică pe un cablu legat de doi copaci. Instructorii sportivi ne-au supravegheat şi ne-au îndrumat îndeaproape. Echipele care au prezentat piesele de teatru n-au fost din aceeaşi localitate, ci s-au creat echipe mixte, pentru ca elevii să se cunoască mai bine între ei, să interacţioneze”.

« Totul a fost gândit în amănunt: echipele aveau nume de animăluţe – erau Urşii, Răţuştele, Şoimii, Vulpile, Lupii, Veveriţele, fiecare echipă avea o culoare şi o eşarfă de culoarea corespunzătoare. Într-un cuvânt a fost foarte frumos, ceea ce ne motivează să participăm şi la ediţia de anul viitor a acestei competiţii »
Judit Păduraru, profesoară din Buhuşi
Concursuri de bicicletă

Ce activităţi au îndeplinit cu brio câştigătorii competiţiei e-Vacanţă?

ACTIVITATEA 1- e-Poveşti. Copiii de diferite vârste au produs mii de creaţii. Pornind de la teme literare cunoscute, ei au dat naştere unor producţii originale, emanate din colaborarea succesivă a mai multor „scriitori”. Copiii au dat dovadă de multă imaginaţie, spirit creativ şi au făcut, totodată, un exerciţiu de comunicare cu colegii lor în ale scrisului.
ACTIVITATEA 2- Desene pe monitor. Abordând o paletă largă de teme, de la şcoală, familie, la calculatoare şi internet, tinerii graficieni din clasele I-V au demonstrat că stăpânesc mijloacele tehnice moderne şi au dat măsura talentului lor artistic.
ACTIVITATEA 3 - Graffitti pe monitor. Bucuroşi că pot să-şi exprime astfel ideile creative, participanţii la această activitate au propus producţii artistice cu adevărat interesante.
ACTIVITATEA 4 - Concurs de animaţie. Elevii claselor I-VIII au răspuns prezent unei provocări artistice interesante. Dând dovadă de inventivitate şi agerime, copiii au propus o serie de creaţii de animaţie, realizate cu ajutorul aplicaţiei Pivot.
ACTIVITATEA 5 - Comunicare prin Internet. Provocaţi să intre în competiţie cu colegii lor, elevii ciclului primar au demonstrat că ştiu să interacţioneze la distanţă, prin intermediul tehnologiei. Astfel, copiii au participat la conferinţe web şi au intrat în legătură cu alte şcoli participante prin intermediul Internet-ului. Legătura dintre şcoli se păstrează şi astăzi.
ACTIVITATEA 6 - Şcoala mea, comunitatea mea. Copiii au reflectat comunitatea din care fac parte în prezentări interesante şi de impact.
ACTIVITATEA 7 - Comunitatea mea în lume. Elevii şi profesorii implicaţi în proiectul e-Vacanţă 2009 au realizat o serie de fotografii relevante din comunitatea din care fac parte. Pentru ca aspectele surprinse prin obiectiv să aibă o mai mare popularitate, aceste imagini au fost încărcate într-o bază publică de imagini.
ACTIVITATEA 8 - Micii jurnalişti. Sub coordonarea cadrelor didactice, micii concurenţi au elaborat reportaje, interviuri, articole, anchete, editoriale – pe teme diverse, relevante pentru mediul rural şi mic urban. Creaţiile lor au fost distribuite la nivelul comunităţii în cadrul unui buletin informativ local.
ACTIVITATEA 9 - Cercetaşi pe Internet. Copiii au înţeles importanţa informării şi a documentării pe Internet. Pornind de la aceste informaţii, ei au elaborat prezentări, imagini, filmuleţe, extrase, citate, descrieri etc.

ACTIVITATEA 10 - PAPI Voluntar. Copiii, cu sprijinul cadrelor didactice şi al personalului RECL, au colectat şi produs materiale, resurse, fotografii şi alte obiecte, cu care au decorat şi utilat Centrul PAPI din comunitatea lor. ACTIVITATEA 11 - Şcoala părinţilor. Elevii au fost îndrumaţi să organizeze, în cadrul şcolii, întâlniri, dezbateri, seminarii, sesiuni de formare pe teme de interes pentru ei şi pentru părinţii lor.
ACTIVITATEA 12 - Activitatea la iniţiativa şcolii. În cadrul acestei activităţi liber alese elevii au elaborat portofolii de lucrări.

Reamintim ca proiectul e-Vacanţă se adresează elevilor şi profesorilor din cele 255 de localităţi incluse în Proiectul Economia bazată pe Cunoaştere şi urmăreşte să-i încurajeze pe aceştia în utilizarea inovativă a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) în educaţie.

« Au fost lacrimi de bucurie, care au ţinut de la urcarea în autocar şi până am ajuns acasă. Pentru unii dintre copii acest concurs a fost o experienţă pe care n-o vor uita niciodată, prima experienţă de acest fel. În tabăra de la Poiana Pinului au stabilit prietenii, s-au legat afectiv de copii din alte comunităţi şi acum ne roagă să ţinem legătura cu aceştia, să ne vizităm şi să facem activităţi comune»
Bianca Baciu, profesoară din Târgu Frumos
« ATotul a fost gândit în amănunt: echipele aveau nume de animăluţe – erau Urşii, Răţuştele, Şoimii, Vulpile, Lupii, Veveriţele, fiecare echipă avea o culoare şi o eşarfă de culoarea corespunzătoare. Într-un cuvânt a fost foarte frumos, ceea ce ne motivează să participăm şi la ediţia de anul viitor a acestei competiţii»
Judit Păduraru, profesoară din Buhuşi
Voturi: 2

Cuvinte cheie: concurse-VacanţăcopiicâştigătoriPoiana Pinului

Nostalgii

Dată: 01.12.2010 Autor: Constantin Ion Cosmin
Am fost la Poiana Pinului ca profesor insotitor al grupului de copii din Varasti.I-am cunoscut pe copiii din Buhusi, care mi-au facut o impresie deosebita. Au meritat acest premiu.I-am admirat pentru seriozitatea lor,dar si pentru voiosia lor. Poate vom realiza si alte proiecte impreuna ? prof. Cosmin Constantin

Carastelec5

Cu o suprafață de 39,07 km pătrați, comuna Carastelec se află în zona colinară a platformei Sălăjene, respectiv în Colinele Toglaciului, la limita nord-vestică a județului Sălaj. Se învecinează cu comunele: Camăr, Ip, Bobota, Măieriște. Comuna se compune din două sate: Carastelec și Dumuslău. Centru de comună este localitatea Carastelec. Gospodăriile aparte, îngrijite, specifice satelor cu populație maghiară, alături de tradițiile și obiceiurile etniei maghiare, bine păstrate, fac din Carastelec un areal atractiv din punct de vedere turistic.În fiecare an, pe data de 15 septembrie,citeşte tot textul

poza