Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Cremeşul de la Sângeorgiu de Pădure, un brand local promovat de PAPI

20.11.2013
Cremeşul produs la Sângeorgiu de Pădure (jud. Mureş) este o prăjitură extrem de apreciată, un adevărat brand local. Cine o gustă, nu o să uite niciodată cât este de minunată. Pentru ca acest produs tradiţional în zonă să fie făcut cunoscut în întreaga ţară, centrul PAPI din localitate a decis să se implice în promovare, beneficiind de mijloacele moderne IT&C puse la dispoziţie prin programul „Economia Bazată pe Cunoaştere”, derulat de Ministerul pentru Societatea Informațională.

Cine trece prin Sângeorgiu de Pădure, sigur va gusta vestitul cremeş, o prăjitură tradiţională, cu un gust deosebit. Gospodinele din zonă cunosc bine reţeta, dar niciuna nu este dispusă să divulge toate secretele produsului. Acestea sunt păstrate din generaţie în generaţie şi fiecare familie a adus îmbunătăţiri reţetei originale.

Cremeşul, un produs de succes

Istvan Menyhart, managerul RECL din localitate îşi aminteşte cum cremeşul a fost produs într-un laborator de patiserie care a aparţinut de Cooperativa de Consum. Dar, Cooperativa a falimentat şi un timp prăjitura a lipsit de pe piaţă. O familie din Sângeorgiu de Pădure a decis însă, în urmă cu câţiva ani, să-şi deschidă un laborator şi o cofetărie, iar produsul principal a fost cremeşul.

„Nu am făcut un sondaj, dar sunt ferm convins că cei mai mulți dintre locuitorii din judeţul Mureş cu vârsta peste 30 de ani au mâncat cel puţin un cremeş a la Sângeorgiu, şi dacă o singură dată au gustat au mai vrut să mănânce. Și în trecut edilii comunităţii dacă aveau treburi de rezolvat „la partid” sau „la centru”, nu încercau norocul cu „Sezam deschide-te!”, ci foarte practic au făcut „lobby” cu câteva pachete de cremeş”, a explicat Istvan Menyhart, manager RECL.

Doamna Ileana Piroşca a avut reţeta şi a cunoscut toate secretele pentru a produce o prăjitură foarte gustoasă. Fiul ei a deschis firma Dorialexis SRL și a reluat producererea renumitei prăjituri tradiţionale „Cremeş ca la Sângeorgiu de Pădure”.

„Cremeşul, prăjitura care a făcut cunoscut numele localităţii, este din nou în cofetăriile din oraş şi din judeţ“, a explicat Istvan Menyhart. „Era păcat să se piardă un asemenea produs care ne-a făcut cunoscuţi”, a arătat la rândul său Dorin Piroşca.

La început, a fost mai greu. Comenzile au fost puţine, dar, oamenii s-au reobişnuit cu vestitul cremeş şi situaţia economică a firmei s-a îmbunătăţit.

PAPI, implicat în promovarea brandului local

Însă, chiar dacă prăjitura tradiţională „Cremeş ca la Sângeorgiu de Pădure” a reapărut pe piaţă, era nevoie de o promovare mai serioasă. În acest sens, producătorii au apelat la centrul PAPI , care au luat provocarea în serios.

Istvan Menyhart, managerul RECL din localitate a promovat prăjitura pe site-ul comunităţii locale, www.sgpadure.ro, site creat chiar de el însuși cu ajutorul dotărilor existente în centrul PAPI.

În plus, în cadrul proiectului eCULTURA, derulat de EBC, a organizat un seminar cu tema „Alimentaţie tradiţională, echilibrată şi sănătoasă”, în parteneriat cu localitatea Tulgheş. Când au fost vizitaţi de delegaţia de la Tulgheş a fost degustat „Cremeş ca la Sângeorgiu de Pădure”. Oaspeţii au fost extrem de încântaţi de prăjitura tradiţională a celor de la Sângeorgiu de Pădure.

Istvan Menyhart a scris un proiect şi a întocmit un plan de afaceri pentru a ajuta la dezvoltarea firmei care produce din nou acest produs tradiţional. Apoi a decis să folosească şi reţelele de socializare. Acum, prăjitura „Cremeş ca la Sângeorgiu de Pădure” este promovată pe Facebook, la adresa http://www.facebook.com/SangeorgiuDePadure?refîts&frefîts.

„Am folosit site-ul de socializare Facebook, unde am realizat o promovare foarte eficientă”, a explicat Istvan Menyhart. Aşa, vestita prăjitură a devenit cunoscută în toată ţara.

Articole similare:

Locuitorii din Banatul Montan vor ca PAPI să se ocupe de promovarea produselor lor

Voturi: 0
Cuvinte cheie: Sângeorgiu de Pădurejud. Mureşpromovareservicii PAPIFacebookprodus specific localcremeş

Pietrari2

Comuna Pietrari s-a înfiinţat în baza Legii 542/2004 şi este formată din 5 sate: Pietrari (reşedinţă de comună), Aluniş, Şipot, După Deal, Valea. Satul a fost din anul 1968 până în anul 2005 parte componentă a comunei Bărbuleţu.Din punct de vedere geomorfologic, comuna Pietrari se încadrează în plină zonă a subcarpaţilor interni, apărând ca o interferenţă carpato-pericarpatică. Conform principalelor accidente tectonice, relieful se prezintă ca nişte valuri uriaşe orientate E-V a căror înălţime scade de la N la S. În desfăşurarea diferitelor procese şi fenomene climatice influenţate de fluxulciteşte tot textul

poza