Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Competiţie eAntreprenor


 

OBIECTIVE

 

Competiţia “eAntreprenor”, parte a Programului “Economia Bazată pe Cunoaştere” (EBC), este o competiţie iniţiată de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de organizator.

Concursul se adresează antreprenorilor locali din cele 255 de localităţi participante la acest program şi urmăreşte promovarea serviciilor specifice, oferite de personalul RECL în cadrul PAPI (Punct de Access Public la Informaţie).

Competiţia şi-a propus să iniţieze o campanie de promovare a serviciilor pe care personalul RECL le poate oferi întreprinzătorilor din comunităţile EBC în vederea asigurării unei dezvoltări locale sustenabile. Competiţia eAntreprenor îşi propune să devină un veritabil concurs adresat mediului de business local, participanţii fiind încurajaţi să dezvolte activități inovative prin care propriile lor afaceri, dar și mediul de afaceri local pot deveni mai competitive prin utilizarea resurselor TIC.

Prin creşterea vizibilităţii şi a notorietăţii serviciilor oferite în PAPI se urmăreşte consolidarea relaţiei dintre personalul RECL şi membrii comunităţii implicaţi în desfăşurarea unor variate activităţi economice. Toate activităţile desfăşurate în cadrul acestei competiţii se vor axa pe iniţiative inovative, bazate pe utilizarea instrumentelor TIC şi pe generarea de rezultate şi beneficii concrete pentru micii întreprinzători din comunităţile EBC, precum şi pe generarea de profit şi atragerea de fonduri în comunitate.

Competiţia urmăreşte de asemenea crearea, sprijinirea, consolidarea şi promovarea unei culturi antreprenoriale la nivel rural si mic urban capabile să accelereze iniţierea de afaceri de succes şi să mărească competitivitatea la nivel local.


 

PERIOADA DE DESFĂŞURARE: 20.06.2011 – 07.08.2011

 

Calendarul desfăşurării activităţilor este următorul:

  • ACTIVITATEA 1 – Fi şi tu un întreprinzător de succes – 20.06.2011-10.07.2011
  • ACTIVITATEA 2 – Resurse utile pentru afacerea ta – 11.07.2011-24.07.2011
  • ACTIVITATEA 3 – Planuri de viitor (plan de afaceri) – 25.07.2011-07.08.2011
  • Evaluare finală – 08.08.2011 – 12.08.2011
  • Anunţarea câştigătorilor – 15.08.2011

 

MOD DE DESFĂŞURARE

 

La competiţia eAntreprenor pot participa echipe formate din membri ai personalului RECL şi întreprinzători din comunităţile EBC. Personalul RECL poate înscrie în concurs mai multe echipe pentru aceeaşi comunitate.

Exemple de echipe ce pot participa la competiţie:

  • echipă minimă: Personal RECL (1 Manager RECL) + 1 întreprinzător;
  • echipă maximă: Personal RECL (Manager RECL) + 5 întreprinzători

În cazul in care managerul RECL nu poate participa la competiţie, acesta poate fi suplinit în realizarea activităţilor competiţiei de către administratorul IT.

Un manager RECL poate forma mai multe echipe a câte un singur antreprenor sau o singură echipă cu mai mulţi antreprenori (fie că aceştia converg împreună către o singură idee de afaceri, fie că aceştia au idei separate de afaceri → indiferent de caz, scopul este comun şi va trebui clar evidenţiat şi demonstrat de către managerul RECL, şi anume creşterea şi dezvoltarea activităţii economice a comunităţii din care fac parte).

In cadrul competiţiei, prin Antreprenor ne referim la orice persoană care aparţine unei comunităţi EBC înregistrată din punct de vedere legal, indiferent de forma în care este acesta înregistrat.

Competiţia constă în organizarea şi derularea la nivelul comunităţilor EBC, în intervalul 20.06.2011 – 07.08.2011, a următoarelor activităţi:

  • ACTIVITATEA 1 – Fii şi tu un întreprinzator de success! (Campanie de promovare a competitiei eAntreprenor)
  • ACTIVITATEA 2 – Resurse utile pentru afacerea ta
  • ACTIVITATEA 3 – Planuri pentru viitor (Plan de afaceri)

 

Toate materialele rezultate ca urmare a activităţilor proiectului (prezentări, imagini, lucrări) vor fi încărcate în format electronic pe portalul www.eComunitate.ro, până la data încheierii fiecărei activități în parte.

 

Rezultatele evaluării vor fi comunicate public în maxim 5 de zile de la închiderea competiţiei.

Toţi membrii participanţi la competiţie trebuie să fie înregistraţi pe portalul www.eComunitate.ro

Informaţii suplimentare privind desfăşurarea competiţiei eAntreprenor pot fi obţinute prin transmiterea unui mesaj la adresa PortalAdmin@ecomunitate.ro, sau prin apelarea Centrului de Suport Comunitar.

*Toate activităţile sunt obligatorii. Nu vor intra în evaluare echipele care nu au realizat toate cele 3 activităţi.

 


 

Condiţii de participare

 

  • Participarea la acest proiect este liber consimţită.
  • La competiţie pot participa doar utilizatori înregistraţi în portalul www.eComunitate.ro
  • Are dreptul să se înscrie în concurs orice echipă formată din 1 manager RECL (din cele 255 de comunităţi participante la proiectul “Economia Bazată pe Cunoaştere”) şi cel puţin 1 întreprinzător din comunitatea respectivă.
  • În competiţie se pot înscrie mai multe echipe din aceeaşi comunitate.

 

Înscrierea participanţilor

 

Înscrierea echipelor participante, formate dintr-un manager RECL şi cel puţin 1 întreprinzătoe se va face online, prin intermediul portalului eComunitate.ro (secţiunea “eAntreprenor”) de către managerul RECL.


 

Procedura de înregistrare

 

Înregistrarea echipelor participante la competiţia eAntreprenor se realizează de către personalul RECL.

Pentru înregistrare, trebuie parcurşi următorii paşi:

  • Se accesează portalul eComunitate la adresa www.ecomunitate.ro;
  • Utilizatorul se autentifică în portal*;
  • Se selectează secţiunea eAntreprenor şi se apasă butonul de înregistrare;
  • Utilizatorul trebuie să accepte Termeni şi condiţii de participare;
  • Se apasă butonul „Înregistrare”.

Fiecare echipă va avea o denumire unică. Regulile pentru denumirea echipei sunt următoarele: Nume comunitate_Nume echipă (ex: Balta Albă_promovare, Vişina_campioni IT, etc)


 

Procedura de încărcare a materialelor în portal

 

Încărcarea materialelor rezultate în urma competiţiei

  • se accesează portalul eComunitate.ro la adresa www.ecomunitate.ro;
  • responsabilul cu încărcarea materialelor se va autentifica în portal, apăsând butonul Autentificare;
  • după autentificare, se va deschide pagina de administrare a competiţiei eAntreprenor*;
  • se selectează activitatea în care se încadrează materialele realizate;
  • se încarcă materialele aferente respectivei activităţi. Fiecare material încărcat trebuie să fie prefixat cu numele echipei*

 

* utilizatorul are posibilitatea de a şterge materialele încărcate anterior, în cazul în care acest lucru este necesar.

 


 

Dispoziţii finale

 

Toate lucrările rezultate ca urmare a derulării competiţiei, înscrise în concurs şi încărcate în portalul eComunitate.ro, devin proprietatea MCSI.

MCSI îşi rezervă dreptul de a folosi materialele sau părţi din orice material, incluzând fotografii, create în cadrul competiţiei eAntreprenor.


 

ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI

 


 

ACTIVITATEA 1 – Fii şi tu un întreprinzător de succes

 

  • Pliant promovare eAntreprenor (realizarea unui pliant de promovare a serviciilor oferite de PAPI pentru mediul de afaceri din comunitatea antreprenor, care va include şi promovarea lansării competiţiei eAntreprenor;
  • Identificarea antreprenorilor care ar fi interesaţi să participe la aceasta competiţie (realizarea unui material cu o descriere detaliată despre cum s-au identificat, cum s-au atras şi cum au fost motivaţi antreprenorii);
  • Componenţa echipei / echipelor (nume, prenume, forma sub care este înregistrat legal antreprenorul respectiv);

* Pliantul, materialele şi componenţa echipei se vor încărca pe eComunitate.ro → Activitatea 1


 

ACTIVITATEA 2 – Resurse utile pentru afacerea ta

 

  • Analiza SWOT a antreprenorului, sau a afacerii acestuia (se va realiza o analiză a profilului economic a fiecărui antreprenor din echipă);
  • Analiza SWOT a activităţii economice a comunităţii (resursele naturale de care dispune comunitatea precum şi planuri de viitor legate de creşterea şi dezvoltarea acesteia din punct de vedere economic);
  • Material de prezentare a activităţii economice a antreprenorilor (în cadrul acestei activităţi, antreprenorii vor trebui să realizeze acest material şi cu ajutorul managerului RECL sau a administratorului IT, vor trebui să încarce respectivul material pe portal, la secţiunea de Business – Blog Business. După încărcarea acestui material la secţiunea de Business, la secţiunea competiţiei eAntreprenor – Activitatea 2 managerul RECL va ataşa şi link-ul corespunzător de pe Blog Business).

*Analizele SWOT şi materialul de prezentare se vor încărca pe eComunitate.ro → Activitatea 2


 

ACTIVITATEA 3– Planuri pentru viitor

 

  • Plan de afaceri (pe baza analizei profilului economic a fiecărui antreprenor din echipă şi pe baza analizei SWOT a activităţii economice din comunitate se va realiza planul de afaceri care va cuprinde iniţiativele de business dorite a fi întreprinse de către antreprenori, acţiunile şi activităţile pe care aceştia şi le propun cu scopul de a contribui în mod direct la creşterea şi dezvoltarea activităţii economice a celor ce participă la competiţie, dar şi a comunităţii locale din care echipa face parte)*
  • Proiecţia bugetară (fiecare echipă, indiferent de mărimea şi consistenţa acesteia, va trebui să prezinte o proiecţie bugetară care să se încadreze în valoarea de 1900 USD. Aceasta va conţine acţiuni/activităţi dorite a fi întreprinse de către antreprenor / de către echipa per ansamblu şi planificate de către acesta/aceştia pentru a fi realizate. În cazul caştigării unuia dintre cele trei premii, Proiectul EBC prin competitia eAntreprenor va susţine echipa, prin acest “buget” de 1900 USD, în realizarea exact a acelor activități/acțiuni din proiecția bugetară);

* Planul de afaceri va fi proiectat într-un format standard pentru toţi participanţii, şi poate fi descărcat de aici.

Observaţii

  • Planul de afaceri, după completare, se va încărca pe eComunitate.ro → Activitatea 3
  • Toate câmpurile planului de afaceri sunt obligatorii.
  • Activităţile planificate vor fi pentru următoarele 6 luni și se vor axa atât pe o analiză a resurselor locale, dar și pe nevoile de dezvoltare ale antreprenorului/antreprenorilor, cu scopul de a contribui la dezvoltarea mediului de afaceri. Pentru a realiza o planificare realistă se vor analiza atât resursele pe care comunitatea şi regiunea din care aceasta face parte le pot pune la dispoziţia întreprinzătorilor în scopul susţineri afacerii acestuia, cât şi alte tipuri de resurse (nu obligatoriu disponibile la nivel local) ce pot contribui decisiv la consolidarea mediului de afaceri local.

 

PREMII

 

Pe baza punctajului obţinut în urma evaluării, vor fi oferite 3 premii în valoare de 1900 USD fiecare şi 3 laptop-uri Dell Inspiron(procesor Intel 2.3 GHz, 4GB RAM DDR3, 500GB HDD) pentru managerii RECL (valoarea totală a fiecărui premiu fiind 2500 USD). Premiul în valoare de 1900 USD va susţine implementarea acţiunilor identificate şi planificate în cadrul proiecţiei bugetare din planul de afaceri şi se va împărţi între membrii echipelor câştigătoare în funcţie de activităţile planificate pentru a fi realizate.

Sunt eligibile spre premiere serviciile de consultanţă în diferite domenii, achiziţionarea de echipamente electronice, hardware şi software, taxele de înscriere la cursuri şi seminarii dedicate antreprenorilor, transportul şi cazarea pentru antreprenorii care participă la diferite evenimente de profil, taxele de înscriere la expoziţii, cheltuielile pentru organizarea la nivelul comunităţii a unor evenimente speciale dedicate antreprenorilor, alte produse şi servicii în funcţie de activităţile planificate.


 

Evaluare proiectelor

 

Materialele, pliantul de promovare, analizele SWOT şi planul de afaceri vor fi încărcate pe portalul eComunitate.ro, în secțiunea Business dedicată competiției eAntreprenor, unde vor fi analizate de un juriu independent. Acest juriu va evalua toate proiectele înscrise în concurs, care au realizat integral activităţile propuse.


 

ANUNŢAREA CÂŞTIGĂTORILOR

 

Lista câştigătorilor va fi afişată pe site-ul www.ecomunitate.ro în termen de 5 zile calendaristice de la data încheierii evaluării rezultatelor.

Bestepe28

Situată în nordul Dobrogei, la trei kilometri de malul drept al brațului Sfântul Gheorghe, comuna Beștepe reprezintă o zona cu un cadru fizico-geografic deosebit, cu o floră și o faună caracteristică ținutului dobrogean. Localitatea Beștepe este o comună nou înființată în anul 2004, situată la 25 km. de orașul Tulcea, pe șoseaua ce leagă Tulcea de Mahmudia. Împreună cu satele Băltenii de Jos(aflat pe malul drept al Dunării) și Băltenii de sus (aflat pe malul stâng al Dunării), alcătuiesc comuna Beștepe.citeşte tot textul

poza