Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Bilanț: eVacanța de Vărăști 2013 – un succes

01.12.2013
Tradiția competiției eVacanța, inițiată de EBC, a fost dusă mai departe la Vărăști (jud. Giurgiu) și în acest an. Managerul RECL spune că a fost un succes ținând cont de implicarea copiilor și de complexitatea proiectelor pe care ei le-au realizat. Din 1 iulie și până în 15 septembrie 2013, cât s-a desfășurat efectiv eVacanța, elevii au venit frecvent la PAPI și s-au implicat, cu drag, în toate atelierele organizate de managerul RECL Cosmin Constantin. El a fost cel care a stabilit un orar de 4 ore pe zi, în care a împărțit copiii pe grupe și a planificat activitățile. Au fost organizate 8 ateliere: un club de lectură, un cerc de actorie „Și eu pot fi actor!”, de informatică „Infoschool”, de jurnalism Mediaschool”, un atelier de voluntariat, apoi de cunoaștere personală și de cunoaștere, intitulat „Conectat la cunoaștere”.

Un număr de 30 de copii s-au implicat în acest an în proiectul eVacanța de la Vărăști. Au venit cu conștiinciozitate în funcție de programul de vară pe care l-au avut. Unii au lipsit, dar nu pentru mult timp, atunci când au fost în tabere, la bunici sau la mare.

„Părinții sunt încântați. Deși suntem la 20 de kilometri de București, părinții sunt prinși cu activitatea de legumicultură și nu au timp să îi ducă pe copii la diferite cluburi sau cercuri ale copiilor în capitală. Și atunci ceea ce facem noi aici vine oarecum și substituie această preocupare a lor văduvită de lipsa de timp. În vacanțe ne luăm acest angajament să îi implicăm în activități specifice. De aceea, în eVacanța am încercat față de edițiile anterioare să adaptăm activitățile la specificul nostru, ce avem noi să punem în funcțiune. Spre exemplu am avut cercul de actorie pentru că noi avem o trupă de teatru în localitate. Apoi, „Mediaschool”, cercul de jurnalism - pentru că în 2007 noi am avut un proiect „Mediaschool TV”, iar de atunci acest cerc de jurnalism a căpătat o oarecare tradiție pe plan local și o ducem așa, an de an, prin diferite activități. Apoi atelierul 6. Aici ne-am inspirat puțin din regulamentele anterioare stabilite de EBC și atelierul acesta s-a numit „PAPI voluntari” în cadrul căruia am făcut acțiuni de igienizare a parcului din fața Centrului PAPI, de igienizare a curții din spate și a Centrul de Informare și Documentare Vărăști, care e tot în cadrul Centrului PAPI. În cadrul atelierului „Conectat la cunoaștere” am folosit resursele TIC primite prin EBC pentru că a avut loc căutarea pe internet pe anumite teme pe care de regulă copiii le-au ales, în funcție de pasiunile lor, de interesele lor și au venit cu diferite materiale pe diferite teme de cunoaștere”, a explicat managerul RECL Vărăști.

Unul dintre atelierele care au captat ateția copiilor la capacitate maximă a fost cel de cunoaștere personală. Managerul RECL a propus și a abordat tema „Cine sunt eu?”, tratând diferite aspecte. Obiectivul copiilor a fost să își întoarcă privirea către propria persoană și să realizeze, fiecare copil în parte, un material video în care au folosit poze, de când erau mici și până în prezent, insistând pe anumite trăsături de personalitate, de caracter, acțiuni, defecte, calități.

„Le-a plăcut foarte mult atelierul de cunoaștere personală pentru că în felul acesta au încercat o mică introspecție, dar în funcție de implicarea lor în diferitele activități ale acțivităților RECL și ale Bibliotecii „Vasile Militaru”, ce funcționează în Centrul PAPI, dacă sunt implicați în cercul vocal, în cercul de jurnalism sau sunt biblio-voluntari. Noi am mers pe principiul că trebuie să le formăm o personalitate complexă și nu una monocromă, adică să fie concentrați numai pe o activitate” , a adăugat Cosmin Constantin.

Atelierul cu cele mai bune rezultate, cel de lectură

„Am muncit cel mai mult pe atelierul 1, la clubul de lectură. Am încercat să ridicăm puțin aplicarea lor către lectură, am insistat pe o lectură programată. Am avut două luni și jumătate de activitate, am împărțit-o în cinci decade, fiecare având 2 săptămâni ca timp. Și le-am spus așa: în funcție de lectura suplimentară dată de profesor la școală, pe fiecare clasă în parte, haide să vă alegeți voi cinci cărți pe care să le parcurgeți, dar le parcurgeți citind zilnic un număr de pagini. Ei și-au format în felul acesta o deprindere constantă. Noi am insistat pe a citi zilnic un număr de pagini. Și eu zic că am reușit lucrul acesta. În plus, copilul de fiecare dată când termina de citit o etapă formula o fișă de lectură atât în format clasic, dar puteau să o facă și în format digital, unul dintre ei chiar a făcut-o sub forma unui fișier video. Elementul de complexitate a fost în acest caz mult mai ridical” , a completat managerul RECL Vărăști.

Un alt atelier care și-a atins obiectivele a fost cercul de informatică în cadrul căruia elevii au avut de făcut anumite materiale care țin de comunitate, abordând anumite teme, cum ar fi: cele trei biserici din localitate, Castelul de la Dobreni, populația vărășteană, educația în comună, Vasile Militaru școală, Centrul PAPI, monografia comunei, conferințele ținute în Centrul PAPI. Aceste teme au fost stabilite în prealabil tot de către managerul RECL, Cosmin Constantin, iar apoi elevii au tras la sorți, astfel încât, să nu se supere nimeni. Copiii s-au documentat din bibliotecă, pe internet și apoi au realizat în format video micile materiale.

Articole similare:

Prin EBC, “e-Vacanţă!” dezvăluie momente unice la Vărăşti

Prin EBC şcoala a devenit mai atractivă pentru elevii din Vetrişoaia

Voturi: 0

Cuvinte cheie: Vărăștijudețul GiurgiueVacantacontinuare proiecte EBCproiecte educaționale

Pietrari2

Comuna Pietrari s-a înfiinţat în baza Legii 542/2004 şi este formată din 5 sate: Pietrari (reşedinţă de comună), Aluniş, Şipot, După Deal, Valea. Satul a fost din anul 1968 până în anul 2005 parte componentă a comunei Bărbuleţu.Din punct de vedere geomorfologic, comuna Pietrari se încadrează în plină zonă a subcarpaţilor interni, apărând ca o interferenţă carpato-pericarpatică. Conform principalelor accidente tectonice, relieful se prezintă ca nişte valuri uriaşe orientate E-V a căror înălţime scade de la N la S. În desfăşurarea diferitelor procese şi fenomene climatice influenţate de fluxulciteşte tot textul

poza