Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Antreprenorii din Banat,sprijiniți de RECL în relația cu Registrul Comerțului

01.09.2010
Mai mulți manageri RECL din zona Banatului au pus la cale o strategie prin care să-i ajute pe cei care dețin firme sau sunt persoane fizice autorizate să se organizeze mai bine și să fie cu toate actele la zi și în regulă. După ce au studiat cu atenție o serie de informații legate de activitatea firmelor din satele unde conduc activitățile RECL, mai mulți manageri ai acestor centre au ajuns la concluzia că micii întreprinzători au nevoie de consultanță și ajutor în întocmirea actelor firmelor pe care le dețin.

“Am pregătit o solicitare de informaţii la Oficiul Registrului Comerțului (ORC) despre situaţia firmelor şi a persoanelor fizice autorizate din fiecare comună. În urma acestei analize am constatat urmatoarele: 25-30 % din firmele înscrise în lista ORC funcţionează (îşi desfăşoară activitatea), 10 % au activitatea suspendată la ORC, 50-55 % au declarat verbal că au închis firma, dar nu au făcut nici o înregistrare la ORC, iar între 5-10 % sunt firme care au sediul la adrese fictive unde locatarii nu cunosc nimic despre existenţa lor”, a explicat Silvia Zoiade, coordonator local de proiect în judeţul Timiş.

După studierea documentelor de la ORC managerii au realizat și faptul că atât firmele care au activitatea suspendată dar şi cele mai multe care spun că şi-au închis firma şi nu au făcut-o, nu depun declaraţii la Administraţia Financiară. Din acest motiv cumulează trimestrial sau lunar amenzi însemnate de care administratorii acestor firme nici nu ştiu și constată acest lucru abia atunci când au nevoie de un certificat fiscal de la Administraţia Financiară.

Managerii PAPI se implică

„Faţă de această situaţie constatată de noi am considerat necesară o instruire a managerilor PAPI pentru acordarea unor noi servicii întreprinzătorilor. Cu siguranţă această situaţie o întâlnim în toate localităţile rurale. Întreprinzatorii nu sunt informaţi despre obligaţiile pe care le au faţă de ORC sau faţă de Administraţia Financiară”, a mai adăugat Silvia Zoiade.

Ea a mai explicat că foarte mulţi manageri nu ştiu că dacă şi-au suspendat activitatea tot trebuie să depună în continuare bilanţul anual şi declaraţiile trimestriale cu “0”. “Pentru a veni în sprijinul acestor întreprinzători am pregătit un pachet de servicii de informare şi consultanţă pe care personalul RECL îl poate oferi acestora”, a mai spus aceasta.

Servicii de asistență și consultanță

Serviciile noi pe care le pot acorda managerii sunt: acordarea de asistenţă şi consultanţă pentru suspendarea temporară a activităţii întreprinzătorilor la ORC, asistenţă şi consultanţă pentru înregistrarea de Persoane Fizice Autorizate (PFA-uri), modificarea actelor constitutive ale firmelor (completare obiect de activitate, schimbare de sediu, deschidere punct de lucru, modificare date personale etc). Aceste servicii oferite de personalul RECL constau practic în: descărcarea formularelor şi a documentelor necesare de pe site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comertului, sprijin în completarea acestor formulare, pregătirea altor documente necesare (dovadă sediu, Hotărâre AGA, copii documente, extrase CF etc.), precum şi depunerea acestora la sediul ORC al judeţului.

Pornind de la această situaţie au avut loc întâlniri cu managerii comunităţilor din judeul Timiş şi Caraş Severin, cărora le-a fost prezentat acest nou serviciu - “Informare şi sprijin pentru întreprinzători pentru suspendarea sau radierea firmelor la ORC“.

Toate deciziile s-au luat în cadrul unui atelier de lucru cu tema "Diversificarea serviciilor RECL pentru sectorul privat", care a avut loc la Timișoara și la care au participat Sabina Wittmann - manager RECL Ghilad, Cristinela Bitte - manager RECL Giera, Silvia Harhătă - manager RECL Recaş, Iulia Căiman - manager RECL Oraviţa şi Vasile Pop - manager RECL Jimbolia. Moderatori au fost Silvia Zoiade și Teodora Borghoff, coordonatori locali de proiect în judeţele Timiş şi Caraş Severin.

Amenzi între 50 și 2.000 de lei

În conformitate cu prevederile Legii 26/1990, neînregistrarea la timp a modificărilor apărute în structura firmei este sancţionată cu amendă cuprinsă între 50 lei şi 500 lei, respectiv între 500 lei şi 2.000 lei (când administratorul firmei este o persoana juridică).

Reprezentanți ai firmelor de consultanță aprecieză că, într-o propunere legislativă, s-ar putea impune majorarea cuantumului amenzilor care sancţionează înregistrarea cu întârziere a menţiunilor, pentru a descuraja întârzierile din partea unora dintre comercianţi.

Pe aceeași temă:

Newsletter-uri pentru viitoarele antreprenoare din Schela

„Fermier pe ecomunicare”, direct şi la obiect despre accesarea fondurilor europene

Voturi: 3
Cuvinte cheie: GhiladGieraJimboliaOravițaRecașjudețul Caraș Severinjudețul Timișservicii PAPIantreprenoriOficiul Registrului Comerțuluiînregistrare firmeconsultanță
Adaugă comentariul tău

ce ar trebui

Dată: 21.01.2011 Autor: dumitru.voinescu
Acum ca nu mai e forfetarul ar trebui sfatuiti sa-si suspende afacerile, nu sa le radieze.

bine !

Dată: 05.12.2010 Autor: linu
cred ca e o idee foarte buna sa se ocupe angajatii Papi de asa ceva, sunt multi cu firme care nu stiu unde trebuie sa mearga sa revolve diferite probleme...chiar e nevoie de asa ceva

Antreprenorii din Banat,sprijiniți de RECL în relația cu Registrul Comerțului

Dată: 03.12.2010 Autor: alina
consider ca este foarte bine ca anumite institutii sau organizat si in prezent sprijina societatile mici si mijloci de la nivel loca in as duce mai departe activitaea in bune conditii

antreprenori

Dată: 02.12.2010 Autor: mayer_ooo
Un sprijin bine venit in folosul antreprenorilor la inceput de drum sau in cumpana financiara.

amenzi

Dată: 30.11.2010 Autor: calugarita
e prea mica amenda..ce e 50 lei?? Fiecare trebuie sa fie responsabil si sa anunte orice modificari

Bravoo

Dată: 28.11.2010 Autor: Domino
Poate ar trebui sa va puna pe voi la Registrul comertuli.Sint sigur ca ar merge mai repede treburile.

SqlException : Failed to initialize the Common Language Runtime (CLR) v2.0.50727 due to memory pressure. Please restart SQL server in Address Windowing Extensions (AWE) mode to use CLR integration features.