Loading date and time...

Premii şi distincţii

 

EPSA 2011

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” a primit o nouă certificare de bună practică în cadrul ediției 2011 a premiilor „European Public Sector Awards” (EPSA) din cadrul Institutului European de Administrație Publică.

Certificarea proiectului EBC ca „Best Practice” a venit în urma a trei etape de evaluare derulate până în prezent de un juriu experimentat desemnat de EPSA, rezultând o listă scurtă de 58 de nominalizați dintr-un total de 274 de proiecte din 33 de țări participante la ediția din acest an. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Unitatea de Management a Proiectului, a concurat la premiile EPSA 2011 la categoria „Smart Public Service in a Cold Economic Climate” – Servicii publice inteligente într-un context economic dificil. Dinstincția de bună practică oferită în acest an recompensează și certifică rezultatele remarcabile pe care le-a avut proiectul EBC până în prezent.

 

COMPUTERWORLD Honors Program

Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, a fost desemnată ca Laureat în cadrul ComputerWorld Honors Program 2011.

Proiectul „Economia bazată pe Cunoaștere” se alătură altor 254 de proiecte nominalizate din 23 de țări, dintr-un total de peste 1000 de aplicanți din întreaga lume.

Evenimentul de decernare a premiilor va avea loc pe data de 20 iunie 2011, la Washington D.C., SUA.

 

ASOCIATIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

Premiul I în cadrul Competiţiei Naţionale a celor mai bune practici din Administraţia Publică, la categoria "Îmbunătăţirea serviciilor publice printr-un management organizaţional şi al calităţii performanţei", organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în 2010.

Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică în administraţia publică din România datorită rezultatelor remarcabile obţinute, a eficienţei demonstrate şi a practicilor inovative diseminate.

 

THE HIGHEST HONOR IN PROJECT MANAGEMENT

Finalist în cadrul competiției International Project Excellence Award 2010, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects", organizată de Asociația Internațională de Project Management.

Rigurozitatea implementării şi succesul înregistrat de Programul de instruire TIC în şcoală şi afaceri şi Portalul eComunitate, ce fac parte din proiectul "Economia Bazată pe Cunoaştere", au impresionat juriul IPMA (Asociaţia Internaţională de Project Management), care le recomandă drept una dintre cele mai importante realizări în domeniul managementului de proiect.

 

e-Inclusion 2008

Medalie în cadrul Competiției e-Inclusion organizată de Comisia Europeană, la secţiunea "Geographic Inclusion", Viena, 2008. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere este considerat un exemplu de bună practică pentru utilizarea eficientă a IT&C şi a tehnologiei digitale pentru combaterea dezavantajelor sociale şi a excluziunii digitale.

 

Premiile IT&C ale Romaniei 2006

Economia Bazată pe Cunoaştere a fost considerat "Proiectul cu cel mai bun conţinut informaţional" în cadrul Premiilor IT&C ale României – Bucurerști, 2006, pentru contribuţia la amplul proces de extindere a accesului la tehnologii informaţionale şi comunicaţii moderne pentru comunităţile rurale - Bucureşti, 2006.

Antreprenoriatul din Băneasa, susţinut prin promovare online de către EBC

05.12.2013
În oraşul Băneasa (jud. Constanţa), antreprenorii locali sunt încurajaţi să-şi dezvolte afacerile. PAPI s-a implicat direct şi i-a ajutat să-şi întocmească planuri de business sustenabile, dar şi să-şi promoveze mai bine afacerile. Totul a fost posibil datorită dotărilor moderne IT&C puse la dispoziţie prin programul „Economia Bazată pe Cunoaştere”, derulat de Ministerul pentru Societatea Informațională.

La Băneasa, tinerii preferă să plece la muncă la Constanța sau în străinătate, întrucât una dintre principalele probleme greu de rezolvat ale comunităţii este crearea de noi locuri de muncă. Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, centrul PAPI din localitate s-a implicat direct pentru a-i ajuta pe întreprinzătorii locali să de dezvolte, pentru ca aceștia ulterior să își poată spori numărul de angajați.

Susţinere pentru trei afaceri locale

Mariana Şerban, manager RECL Băneasa, spune că antreprenorii trebuie ajutaţi pentru că din experienţa lor pot învăţa apoi şi alți cetățeni care intenţionează să-şi deschidă o afacere proprie. Astfel, a sprijinit un proiect pilot, ce a inclus o brutărie-patiserie, un stupar profesionist şi o şcoală de şoferi, cărora le-a întocmit câte o strategie de dezvoltare. Personalul celor trei societăți comerciale a beneficiat de cursuri de pregătire pentru a reuși în dezvoltarea afacerii.

„Afacerea de panificație a fost iniţiată în anul 2004 de către familie, iar în anii 2005-2006 ea a fost extinsă, astăzi numărând 10 angajaţi. Distribuirea mărfii se face atât în localitate cât şi în afara ei, pe o rază de 100 de kilometri”, a declarat Dumitru Sima, administratorul brutăriei.

Societatea comercială produce 6 tipuri de pâine, plăcinte, cozonaci, checuri, saleuri, paleuri, pateuri şi cornuri. Comenzile se iau telefonic în fiecare seară, iar dimineaţa la ora 6,00 trei maşini încărcate cu marfă, pleacă la distribuire în direcţii diferite.

„Afacerea cu miere şi produse apicole a fost iniţiată în anul 2009, iar la început am avut doar un număr de 5 stupi. În prezent am 50 de familii de albine, întreţinute în stupi multietajaţi. Stupii sunt amplasaţi într-o stupină situată pe un teren extravilan din oraşul Băneasa”, şi-a prezentat pe scurt afacerea apicultorul Adrian Vintilă.

Acesta comercializează aproape toate produsele stupului: miere de albine polifloră, miere de albine de salcâm, miere de albine de tei, miere de albine de rapiţă, polen uscat, polen proaspăt, propolis, lăptişor de matcă, etc.

„Şcoala de şoferi MSM AUTO SRL pregăteşte conducători auto pentru categoriile A,B,C, CE, D”, îşi descrie, la rândul său, Emilia Octaviana Manole afacerea.

Şcoala de şoferi îşi are sediul în Casa de Cultură a oraşului, unde se află şi sala de legislaţie rutieră şi prim ajutor. Aceasta are 12 locuri şi este dotată corespunzător cu planşe, tablă magnetică, sistem video, semafor şi sala de cunoaştere a autovehiculului, dotată cu planşe, tablă magnetică, motoare MAS şi MAC secţionate, cutie de viteză secţionată, sistem video.

Strategii de dezvoltare pentru întreprinzătorii locali

Brutăria ar putea însă să-şi diversifice modul de vânzare, a gândit Mariana Şerban, managerul RECL Băneasa. Aşa că, a întocmit o strategie care prevede dotarea brutăriei cu echipamente IT. „Una dintre direcţiile strategiei priveşte încurajarea folosirii comerţului pe internet ca mijloc de comunicare. Cifra de afaceri va creşte prin popularizarea afacerii cu ajutorul internetului”, a explicat Mariana Şerban, manager RECL Băneasa.

Va fi creat un site atractiv şi vor fi promovate produsele comercializate şi va fi amenajat un spaţiu special pentru ca echipamentele IT să poată funcţiona corespunzător, iar un angajat al firmei se va ocupa de vânzările on-line şi preluarea comenzilor de pe internet. În acest fel, vor fi găsiţi clienţi noi, care vor vinde pâinea şi prăjiturile de la Băneasa.

Managerul RECL Băneasa crede că prin utilizarea IT în această afacere, vor creşte vânzările şi odată cu ele, veniturile. Şi pentru cel de-al doilea întreprinzător, a fost gândită o strategie adaptată la cerinţele pieţei. Va fi creat un site, pe care îşi va deschide un magazin on-line. „IT-ul facilitează relaţia dintre producător şi consumator prin expunerea produselor on-line cu ajutorul unui site”, a arătat Mariana Şerban, managerul RECL Băneasa.

În urma popularizării produselor pe internet, va creşte cererea, vor fi mai multe vânzări şi Adrian Vintilă va avea mai mulţi stupi. Este, de asemenea, necesar un seminar de conştientizare a populaţiei pe teme apicole. „Produsele apicole - sănătate şi viaţă” ar urma să se desfăşoare în cadrul centrului PAPI şi vor participa mai mulţi apicultori din zonă, pentru a fi informaţi despre posibilitatea comercializării produselor apicole prin magazinul virtual.

La rândul ei, Şcoala de şoferi trebuie să fie dotată cu echipamente IT. Sălile pentru predarea părţii teoretice a cursurilor de legislaţie rutieră vor avea calculatoare și în acest fel va creşte calitatea serviciilor pentru partea teoretică şi vor fi îmbunătăţite metodele de predare a legislaţiei rutiere. „IT-ul va îmbunătăţi serviciile pe care le oferă şcoala de şoferi prin predarea teoriei folosind utilizarea infrastructurii”, a adăugat Mariana Şerban.

Şcoala de şoferi va avea astfel un site, care va atrage cursanţii prin intermediul mijloacelor de publicitate prin internet. Acestea sunt cele trei strategii de afaceri întocmite de managerul RECL și pe care mediul de afaceri de la Băneasa a decis să și le asume, antreprenorii înțelegând faptul că în acest fel au mai mari şanse să se dezvolte.

Articole similare:

Blogul de promovare al răchiei din Banatul Montan, realizat de PAPI Fîrliug

Locuitorii din Banatul Montan vor ca PAPI să se ocupe de promovarea produselor lor

Voturi: 0
Cuvinte cheie: Băneasa (jud. Constanţaantreprenoriatafaceri localepromovareinternetplan afaceriservicii PAPI

Ciumani0

Comuna Ciumani (în limba maghiară: GYERGYÓCSOMAFALVA) este exemplul tipic al convieţuirii reciproce comunitate-natură. Aici trăieşte o comunitate cu o pretenţie şi capacitate de autoadministrare locală puternică. Calitatea vieţii este definită prin valorile creştine europene şi valorile tradiţionale secuieşti. Infrastructura instituţională este dezvoltată. Economia este definită de întreprinderile locale viabile şi competitoare bazate pe resurse locale. Membrii comunităţii trăiesc în siguranţă socială.citeşte tot textul

poza